Saturday, July 25, 2009

Mereka itu.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualikumwarahmatullah..

Pagi sabtu yang indah, alhamdulillah, dan malam ini akak2 senior iqtisod akan berangkat pulang ke Malaysia, sudah selesai pengajian mereka disini, alhamdulillah..

Jika ditanya setiap seorang dari mereka, pasti bertemu jawapan yang sama. Jika lain pun, pasti membawa maksud yang sama. Apa dia? Perasaan gembira campur sedih yang digaulbatikan, cukup serbuk perasa rasanya!!

Gembira sudah tentu, sudah berjaya menghabiskan pengajian. Dan sedih juga sudah tentu,berpisah dengan adik2, berpisah dengan doktor2, jamiah, kenangan, syawarma mat'am abu mahmud, dan paling penting terpaksa berpisah dengan ciksantun, hahaha..


Mereka itu..
yang memeriahkan hijazi ini!!

Mereka itu..
yang menambah jumlah rumah dari 7 kepada 13!!

Mereka itu..
yang kusambut di rumah insyirah dengan penuh tangan dan hati terbuka!!

Mereka itu..
yang datang sekali ramai2, mereka itu yang balik juga ramai2!!

Mereka itu..
yang datang 2 trip, tetapi apabila pulang hanya dengan 1 trip!!

Mereka itu..
yang selalu kugaduh!!

Mereka itu..
yang kucarikan penempatan untuk mereka!!

Mereka itu..
yang pernah kami makan bersama, tidur bersama!!

Mereka itu..
yang selalu cakap 'aok niiiii!!!' !!

Mereka itu..
yang comel, hihi ..oops2!!

Mereka itu..
yang kusambut, dan kuhantar pulang!!

Mereka itu.. Mereka itu..

Perkenalan singkat yang hanya 1 tahun,1 bulan dan 10 hari ini, akan kusemat dalam hati dan ingatan yang paling dalam, dan kukunci agar kekal disitu..

Senior2 iqtisod, maaf segala salah silap. Kusedar, sepanjang kita bersama2 berjuang disini, banyak benar konfliknya.. Kuharap lupakan semua itu, dan simpanlah segala yang indah saja! kita rehlah bersama, liqa' mahabbah, makan bersama, itulah yang bersemadi dalam hatiku kini.

kak ika, kak diy, kak su, kak ain, kak bahi, kak fida, kak masyi, kak teha, kak beah, kak ha, kak aiman, kak zati, kak dila, kak dayah, kak ila, kak cheq, kak anis, kak wan, kak nad, kak ana, kak bada, kak manis, kak farah.

fais, zafirul, amran, fadhil, hasan, syihab, syed, sopi, judin, paan, syafiq.

Jika di Malaysia,yang dah habis belajar masih lagi berkesempatan untuk ke jamiah masing2 untuk menghadiri program, menguruskan orientasi adik2 yang lain, bila2 masa sahaja mereka boleh berjumpa.. Tapi kita?? apabila sudah pulang, bilakah lagi akan dapat ke sini..

Jangan diceritakan hal perpisahan itu padaku, sudah tentu dan pasti, bersama dengannya linangan air mata.

Moga dipermudahkan segala urusan kalian!! kawen, sila jemput, nak kad yang besar2 tau!!.. hihi takpela kalau kedekut sangat, dtg je blog kite, tulis kt shoutbox, kate nk kawen, hahaha..

Bagaimana la pula tibanya saat kumeninggalkan Jordan ini ya??!!

6 comments:

n0m0s said...

akk,nape nama kak masyi berulang 2 kali??cumenyer dgn ejaan yg berbeza..hehe..
rsenyer akk tertinggal nama kak farah...

Majlis Mahasiswa Yarmouk said...

ha ah laa... kak masyi ngn kak mashi.. terlupa pula nama kakakkuyg sorg lg tu, huhu..

kak farah (tiada dalam gambar), kecik hati k.farah kang.. ampun2!!

cik santun.. said...

adoi laaa.. lupa td sign in blog MMY tak sign out, hahaha...

MMY tu adalah daku..

ampun lg.. hari ni mmg ngueng2 kepale ni.. ampun2!!

penconteng crayon said...

mereka itu..
yang terpisah di dunia sementara ini..

tapi ada antara mereka yang lain..
di akhirat sana baru berkesempatan bertemu semula..
[moga rahmat Dia sentiasa menyuburi ruh2 ini]

dan moga mereka yang ditinggalkan tabah menghadapi serta ambil istifadah dari peringatan yang diberi..

p/s-[kms]kami mahu shoutbox!!sile masukkn balik kt mmy,pls!!

najihatussakinah said...

huhu..salam hang tertinggal nm paan n abe@syafiq..sampai hatimu..hoho..dorg dok kat depan,pi edit balik..keke

cik santun.. said...

nabilah,

ya ada yang sudah tidak dapat berjumpa di dunia ini, beratnya.......... itulah hakikat, setiap hidup pasti mati, setiap bertemu pasti berpisah..

* shoutbox di blog mmy ade invader dtg menyerang, amat payah membuat keputusan untuk meletak semula..=)


dalilah,
hihi saje tknk letak nama dorg.. hihi..