Thursday, September 3, 2009

Poster PERMAI!

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah!!

Poster hadith PERMAI!!

Jadi kawan2 marilah bersama kita mengihya'kan diri kita dengan Ramadhan yang datangnya hanya setahun sekali ini dengan memberi buka kepada orang2 yang berpuasa..

Caranya bagaimana??
Saya beri satu! Khas untuk adik2 nailah, dan adik2 jiran nailah, =P.. Caranya begini, dengan meringankan kaki anda untuk turun menolong kakakmu yang santun ini memasak untuk adik2 baru yang bakal tiba demi meneruskan perjuangan menuntut ilmu Allah..

Lihat, bukan sahaja anda membantu adik2 untuk berbuka puasa, tapi juga membantu pada langkah awal mereka menjejak kaki di bumi anbiya' ini belajar fii sabilillah demi menegakkan islam yang satu!

Jadi, kepada adik2 nailah serta jiran mereka, pintu rumah ini memang akan sentiasa dikunci. Pun begitu, kehadiran anda amat dialukan dengan hati yang terbukaaa, dan pintu rumah akan sentiasa dibuka jika anda menekan locengnya.. haha..

* Ingat sok plan kita!! Depan adik2, jangan gelak2! Jadi senior mithali, ok..

5 comments:

nazz eira yg comel.. said...

hahaha! bek kakak santun..femesnye ktrg..abis la nnt ramai yg mntk otograp..ni yg makin rajin nk tlg akk ni..hihi..(alamak..da femes seh..haha)..

kami ingt plan kite kt adik2 junior..jgn nmpk gigi..camne carenye??hny kite2 je yg tau..keh3..

p/s: kakak santun mmg pandai masak..tol ke??tggu dan lihat ye...nntikn dlm SPB..daaaa~ =)

cik santun said...

anis,

aha korang kan dh memang sedia fames! sediakn je pen byk2, tgh2 jln ke de ammu yg tepi2 jln tu mntak otograp, bg je.. ha, semangat2, sok sape yg paling lambat, akk bg mkn bulu ayam jek!

ha ingat plan kite tu! mlm ni praktis ramai2,beratur depan cermin, bercakap dn gelak tnpa nmpak gigi (ciyes cm nenek tua),haha.. bak kata kak jimah awk,"hipokrit untuk kebaikan".. akk pulak kate "blue hyppo"!! =P..

aha pandai masak tu,sama2 nantikan..1st time memegang tmbln persegaran..ahakss.. tunggu, lihat dn rasa saja ya masakan hasil air tanganku!!

Anonymous said...

happy family :)
ber'PERMAI' hingga ke syurga.

Anonymous said...

baget2 la oi..

cik santun said...

anonymous 1,

syukran,insyaAllah!


anonymous 2,

haa?? ape die??line tk clear.. naget?? ape dtg umah org serang2 nk naget nih!! naget tkde dlm menu..