Tuesday, October 20, 2009

Kak Rai........

Bismillahirrahmainrrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah!!

Tidak tahu penyakit apa yang telah menyerang sehinggakan blog ini yang dahulunya menjadi blog wajib bukak hari2, kini sekian lama tidak berbukak2.. Kalian pasti kenal Ustaz Dzulkhairi bukan?? Saya bukanlah anti-GAMIS, tetapi ustaz ini saya sedikit gerun.. Walau tidak kenal, saya dapat merasakan kegarangannya dari setiap butir bicara di blognya, juga dari video2 di Youtube.. Ah! Siapakah yang saya sangat mengikuti perkembangannya ini?? Inilah mantan presiden GAMIS.. Jika orang tanya, kenal ke Ustaz tu?? Saya akan jawab tidak kenal, tapi tahu dia pasti seorang yang mantap dan hebat..
Subhanallah!! Haza min fadhlin rabbi!! manusia biasa juga kita rasa dia cukup hebat, apatah lagi Allah.. Kelebihan2 makhluk itu hanya sedikittttt sahaja dari kebesaran Allah, Subhanallah!!! Allah yang Maha Agung, Maha hebat, Maha Kuat...

Malam tadi saya mendapat berita ustaz ini akan berkahwin.. Ah!! terkejutnya bukan kepalang, mula memikir pasti jodohnya juga orang yg mantap.. Pagi tadi, tegur seorang kakak, kak fatihah namanya, bekerja di pejabat PAS pusat, ooopps2!! =P, katanya tahu tidak dengan siapa ustaz tu akan berkahwin.. Saya katakan tidak.. Terkejut bagai nak 'terjatuh rahang', rupanya bakal isterinya adalah kak raihana.. Kak Raihana ini saya kenal melalui presiden permai 06, ustaz ismat namanya, kerana kak Raihana ini ingin menyambung master di Yarmouk. Rupa2nya kak raihana dan kak fatihah satu rumah!! AH!! kecil benar dunia ini yaa???!!!! dan mereka sama2 GAMIS, itu yang pasti..

Jadi saya teringat, pernah dahulu kak rai cerita dia akan datang ke sini bersama tunangnya.. KAtanya akan bernikah dahulu sebelum ke sini, dan mungkin juga tidak.. KEmudian selang beberapa bulan, katanya tunang saja yang akan dtg kesini.. Saya tanyakan nama tunangnya tapi tidak pula diberitahu, hanya membalas "hehehehe", ah!! rasa seperti mahu tembak saja kakak itu.. Sehinggalah saya turut terlibat dalam program SPB (Sambutan Pelajar Baru), dan mendapat tahu yang mengambil master hanyalah 3 orang saja, 2 syabab, dan seorang akhawat.. akhawat belum kawen, syabab sorang dah berkeluarga, dan sorang belum berkeluarga.. Saya lihat namanya, Ustaz Dzulkhairi.. Owh tidak! takkan la ini tunang kak rai??

Saya bertanya lagi pada Kak Rai, siapakah nama tunangnya.. kerana sorang yang belum berkahwin itu adalah mantan pres GAMIS yang saya gerunkan itu.. Seperti kebiasaanya, tidak lagi diberitahu nama tunangnya, hanya "hehehehe" saja.. Kemudian saya cerita kenapa saya tak mahu ustaz itu sambung belajar disini.. blaaa.. blaa.. blaa.. dan blaa.. blaaaaaaa... Hari ini?? ah!! rupanya baru saya tahu, saya bercerita kepada tunangnyaaaaa!! waaaa!!

TIDAK BOLEH TERIMAAA!! TIDAK BOLEH TERIMAAA!!!

Gambar kartun di blog Ustaz Dzul adalah gambar kesukaan Kak Rai.. Surprise la tu konon, ceh! Saya pun nak buat jugak la, nak suka satu gambar, nak kawen nanti buat surprise jugak, keh3.. Perbincangan hari ini, oghang peghokkk memang hebat2 yop!!

Patut la ustaz tak jadi datang sini ya?? nak kawen dulu rupanya, pandai ek susun strategi,=P .. sem depan datang la, kami sambut dengan tangan terbuka.. Ahlan wasahlan ustaz Dzul dan ustazah Raihana..

Tahniah pada kalian, benar la orang hebat itu jodohnya dengan orang hebat juga.. Hari tu ustaz ikram (almukminun) kawen, isterinya ahli GAMIS, almukminun PKPIM, saya mula memikirkan best juga kawen merentas jemaah, GAMIS+PKPIM. Hari ini GAMIS+GAMIS, terfikir pula best juga kalau satu jemaah.. hehe.. "SHAFIQAH, KAMU MEMANG TIADA PENDIRIAN!!".. YA!!

pada kak rai : akak, kalau akak buat 29 Nov tahun depan insyallah saya datang.. tahun ni tak dapek laaa!!

5 comments:

Anonymous said...

kak capik, eceh, orang perak mmg hebat eh?? ceceh..

PERMAI + PERMAI tak nak ke??
hahahahahahahaahahahahaha...

mUneer said...

em, siapa perak ni?kamu syafiqah perak ke?

perak mmg sempoi...lg org jowo dr perak...heh

Anonymous said...

ai...selumber je masuk cerita den kat sini ..kak rai xsetuju!!ahaha
eh xtau k saya satu rumah dgn kak rai?? mcm penah bgtau je...

ai xtakut k tulis saya kerja mn?kang menjadi spekulasi pada or ng kang..xsetuju ayat tuh

cik santun.. said...

anonymous,

ya, org perak hebat..
PERMAI+PERMAI kn dah ada, dan ramai..

kak asma, kak put, nida, kak ummu.. ai, nk tambah lagi ke???


senior muneer,

eh, saya bukan perak laa..saya cerite kak raihana tu yg perak.. saya anak jati selangor, dulu, kini dan selamanya...

tapi kalau jowo, bukan di perak ja.. dimana2 jowo mmg terbaek laa..
Badan Wong Jowa yo??


kak teah,

hahaha, masih terkejut dan ternganga2 lagi nih!! adoiiih, susah ku hendak percaya..

ye la, prnah gtau, hrtu tu la.. bukan takut nk tulis akk keje mane tu, nnti kang, ade kang, lak kang, yg kang.. kang.. kanggggg.. keh3..

kan sy non partisan, ooops2, =P...

Anonymous said...

vab банк
vab банк
[url=http://www.ricardo.com.ua/news/releases/110220]vab банк[/url]
http://www.ricardo.com.ua/news/releases/110220 - vab банк