Monday, April 19, 2010

April?

(entri ni ntah hape2 ntah)

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah..

Alhamdulillah bersyukur pada Allah, selawat dan salam buat susuk agung Rasulullah, sahabat2 serta pengikut2 yang menjadikan alQuran asSunnah sebagai panduan hidup shingga ke hari ini..

APRIL??
Jika April tahun lepas, saya punya satu misi yang sememanganya misi itu dari tahun 2 lagi, tapi sehingga kini tidak tercapai.. Dan misi itu juga kononnya terkesan dari program miniklinik anjuran MMJ (majlis mahasiswa Just).. Pelbagai usaha dilakukan untuk mencapai misi ini, kempen tak makan nasi 40 hari, kempen 'katakan tidak untuk makan malam', kempen 'cafe tarbiyah sifar', tapi kesemuanya hanya separuh jalan, nasib tidak adakan 'kempen melepaskan batuk di tangga' (erk..??)

April, bulan yang saya lahir didalamnya, tiap tahun pasti terdapat peristiwa bersejarah.. Hari ini berjalan2 dan merayau2 di blog senior2, rupanya ramai juga yang ayah atau ibu mereka lahir dalam bulan April, ataupun yang bernikah pada bulan April.. Siapa itu?? Carilah sendiri.. Istimewa bukan bulan April ini? =P.. Jangankan kata ibu ayah, bulan April sendiri catat rekod paling banyak orang lahir, itu dari sekolah lagi sudah saya perasan.. (mmg perasan, =P )

April kali ini saya belum bertemu lagi dengan apa2 peristiwa yang besar, mungkinkah April kali ini bertemu dengan orang masa depan?? Gerun juga, =P.

Minggu lepas..
Minggu lepas iaitu minggu ketiga dalam bulan April.. Mulanya SUPER 10 anjuran PERMAI, masalah sedikit dengan persegaran sehingga membuatkan (baca : memaksa) untuk menghidupkan semula blog yang sudah beberapa bulan layu dan kusam ini.. (bajet hawtt, kah??;p )

Kemudian, dalam minggu itu juga seorang junior tahun 2 dimasukkan ke hospital kerana penyakit hepatitis (harap2 ejaannya betul).. Alhamdulillah, keesokan harinya saja sudah boleh pulang dan khabarnya sekarang kembali normal dan sihat..

Kemudian, Kak Ummu pula melahirkan anak.. Alhamdulillah baby seberat 2.8 kg selamat dilahirkan.. *Kak Ummu adalah kakak senior adab kami, =P.. Semoga menjadi anak yang soleh serta berguna kepada masyarakat, seperti umi dan abinya..

Kemudian, peristiwa hitam rompakan di rumah junior tahun 2 juga.. Moga terus tabah dan sabar ya.. Allah mengambil sesuatu untuk menggantikan dengan yang lebih baik, mungkin.. Atau mungkin Allah ambil sesuatu kerana benda yang boleh mendatangkan mudarat, dan tiada manfaat.. Dan semua itu adalah bentuk ujian, bagi menguji tahap kesabaran..

Inilah peristiwa suka+duka berlaku hanya dalam 1 minggu! Semua adalah dalam rancangan Allah SWT.. Jika mahukan begitu, maka ia akan terjadi, bukan hanya dalam sekelip mata, tapi boleh jadi mata pun tidak sempat untuk berkelip..

~banyak benar cerita dalam PERMAI saja ya.. Owh semestinya, kerana saya sememang berada di dalamnya, dan lebih kurang 72 hari saja lagi untuk berada bersama PERMAI.. Pasti rindu, =(.. ~

2 comments:

mujahidahman said...

oh akak..ku pasti merinduimu..sayu je dgr tarikh tiket=(

n0m0s said...

menci menci menci akak (baca ngn nada gedixx)
tu pon nk nyatakan bilangan hari yg tinggal..
angka 72( hari ) ngn 1(tahun ) 2 (bulan ) mana lg banyak?hahaha