Saturday, July 17, 2010

17 Julai

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikumwarahmatullah..

Alhamdulillah wa syukru lillah, selawat dan salam buat junjungan agung Rasulullah, juga ummahatul mukminin, para sahabat junjungan, serta pengikut alQuran asSunnah sehingga ke hari kebangkitan.

Ini 'mungkin' adalah seolah diari saya yang terakhir, InsyaAllah, tapi tak janji. Minggu lalu, saya diamarankan rakan agar memberhentikan becerita tentang diri di blog dan letakkan sesuatu yang bermanfaat di blog ini. Menyibuk saja orang itu, mahu sesuatu yang bermanfaat 'sikit' dari saya mengapa tidak saja ke blog satuumat itu, di blog ini juga yang dia mahu menyibuk, haha.. Tidak mengapa, saya amat senang dengan permintaan itu, =)..

Benar, ketika di Jordan dahulu blog ini adalah blog utama saya, dimana ia menjadi tempat sorokan aktiviti 'tak patut' saya jika mahu ber'keras' di blog satuumat itu. Jika ada sesiapa yang tanya, saya hanya menjawab blog saya ciksantun, dan satuumat itu saya sorok belakang.. (berani cerita sebab dh balik, wek3!! ). Dan amaran keras kepada budak Jordan yang masih di Jordan yang mahu bertindak seperti ini agar tidak melakukannya, ia agak merbahaya.. Jangan buat!

Baiklah, cerita hari ini..
Di Jordan sana, baru selesai Mesyuarat Agung, dan telah bertukar saf pimpinan yang baru, berpresidenkan Zaid bin Daud. Huh! buat pertama kalinya kempenku tidak mengena.. ah tidak mengapa, Zaid itu sememangnya calon presiden pertama di hati, keh3.. Dan kempen adalah kempen. Kalau saya adalah orang yang layak mengudi ketika itu juga saya akan pangkah nama Zaid bin Daud.. Maka, saya masih lagi sehati sejiwa dengan rakyat jelata PERMAI, berbangga, ^^ ! Sudah ketetapan Allah begitu, redha. =)

Tahniah dan takziah kepada saf pimpinan baru PERMAI 2010/2011.. Moga taklifan yang diamanahkan dapat kalian galas dengan bersungguh, InsyaAllah, dari jauh kumendoakan, ^^..

............... dot dot dot..........

Pagi tadi, saya ke PASTI.. Suatu kejadian yang amat memalukan pada hari ini adalah saya terlupa memakai stokin. dan salah seorang 'orang besar' PASTI menegur, "eh enti bukan selalu pakai stokin ke? kenapa hari ini tak pakai? jangan jadi UMNO.. nasib baik jubah hijau!"..

Dalam hati saya nak marah, marah diri saya sendiri, bagaimana hari ini boleh terlupa memakai stokin.. Di Jordan selama 4 tahun saya berkelana di sana pun tidak ada sesiapa yang menegur jika saya terlupa memakai stokin, ini di Malaysia, sekecil2 pakaian di kaki pun ada yang menegur.. adeh malu....

KEmudian jam 11, abah saya ambil untuk ke Janda Baik, ada jemputan disana. Satu perkara yang saya tidak suka ke Pahang darul UMNO itu adalah jalannya yang bengkang bengkok.. Saya tidak kisah jika dengan jalan begitu tidak punyai apa kesan, tapi ini membuatkan anak sedara saya, Rania, muntah atas saya! itu! saya cukup marah dengan jalan yang sebegitu... adoii.. di Janda baik ini juga minggu hadapan kami akan bercuti, di tempat Darul Hadith dan kami antara orang bertuah yang dapat duduk di situ dahulu sebelum Darul Hadith itu dibuka, hehe tumpang bangga, =)..

Kemudian selepas ke Janda Baik, pergi ke Seremban pula, ada jemputan kenduri kesyukuran anak Ihsan dan Tika (dari Universiti Mu'tah), yang bernama Nurul Ain Zinnirah.. Hari ini kami memang mengukur jalan, esok pula ke Perak!

Saya memang tak pernah buat catatan sebegini, tak tahu kenapa malam ini pula datang penyakit nak buat sebegini, ampun saja la ya, harap diampunkan, =).

Suatu kisah lagi!

Tadi, mak saudara saya menelefon bertanya tentang bagaimana perincian masa dan program untuk esok menghantar rombongan ke Perak. Lalu saya pun memberitahu esok keluar dalam jam 8 pagi, dan pastikan semua sudah ada di RnR Tapah tepat jam 10 pagi. Disana berkumpul semua kereta, cukup semua dan kita akan bertolak ke Batu Gajah.
Lalu dibalasnya, RnR itu apa? Saya pun menjawab la Rehat dan Rawat, kawasan tempat rehat yang di tepi jalan itu. Lalu dibalasnya, 'tadi makdede tanya acu, acu kata kul10, sume dh ade dekat rumah rehat Fariq kat Tapah'. *(Fariq adalah abg ipar sy).. Tergelak besar saya tidak berhenti mendengarnya. Kaya benar abang ipar saya jika dia adalah pemilik RnR Tapah, isytihar lah abg Fariq menantu emak paling kaya, haha..

Sok akan ke Batu Gajah, InsyaAllah konvoi 13 kereta kira2 tadi. Saudara2 yang ikut menghantar, pastikan anda berada di RnR Tapah ya, jam 10, dan bukan rumah rehat Fariq, hehe..

Menantu mak abah sudah ada dari Melaka, KEdah dan Perak. Maka sesiapa lelaki yang dari ketiga2 negeri ini, anda telah selamat, jangan risau. Yang keempat mungkin dari Klang saja, sesiapa yang dari Klang, sila gelabah! haha. (merepek saja)

Baiklah, sekian saja untuk malam ini.. Selamat malam, =)

8 comments:

Syahida Majid said...

kempen aku la yang jadik, keh keh keh

http://bintunmajid.blogspot.com/2010/07/kabinet-bayangan-permai-1011.html

cik santun.. said...

tau.

uranicade said...

apo la cikpiqah lupa pakai stokin.
hehe..tu la tak mai kl selawat..

alhanin said...

alhamdulillah dah selamat dah adik akak n kawan2 dia ye pulang ke malaysia..
amboi nak cari calon dari klang ye?? takpe2 klu dah sampai seru tu alhamdulillah, akk tak kisah je klu adik akk dulu yang "jalan" ^_^
pepun mg kembali ke malaysia ni, akan terus menyampaikan yang bermanfaat untuk ummah ye

JHaZKiTaRo said...

salam.. blog hopping.. singgah2 la blog hamba kalau nak baca pengalaman hamba mengembara di 45 BUAH NEGARA.. :)

n0m0s said...

tergelak2 kte baca entry ni..
1) yg rania muntah atas akk
2) RnR tu..hahaha

nak org klang ek?org yg umah dia sebelah tesco tu nk?seberang jalan je pon..hehe..

Fakeh said...

KAJIAN SEMASA MENGENAI PERKEMBANGAN WAHABBI DI MALAYSIA, SILA GOOGLE TAJUK-TAJUK SEPERTI DI BAWAH INI:-

(a) SIFAT 20 - http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
(b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
(c) Jom Kenali Dr Maza & Co
(d) Ahlul Bait Yang Dicerca
(e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
(f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
(g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah
(h) TAJUK KHAS - BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA ASWJ

FAKEH KHALIFAH SAKA

Al-Hariz said...

Macam2 hal...
Balik Malaysia penuhkan diri dgn aktiviti mgenal Malaysia ye...
Stokin2... Bgs menerima teguran dgn baik...
Nak org Klang & DR? Ada calonnya...