Wednesday, July 14, 2010

kempen2.. daku tidak boleh mengundi~

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikumwarahmatullah..

Pertama sekali, saya tak puas hati kenapa imam muda Azhar itu umurnya 20 tahun.. Jika tidak, mahu ngorat sudah..haha maaf tiada kene mengena dengan pos kali ini, yang itu nanti saya ceritakan.. ayuh kita terus ke landasan sebenar.. =)

Nah, lihat! Gambar ini saya tunjukkan dahulu ya?


Ah, inilah iklan terbaru jemputan ke AGM, Mesyuarat Agung Tahunan PERMAI kali ke8.. Walau saya sendiri akui mesyuarat agung adalah majlis terbosan dalam dunia(hehe) tapi inilah program yang sangat saya gemarkan, melihat rakan2 bangun menyuarakan pendapat untuk kebaikan persatuan sendiri, =).. Jadi sebelum itu seperti biasa sudah tentu undi itu perlu terlebih dahulu, ya bukan???

Kurang sebulan yang lalu, saya pernah suarakan pada sahabat saya, lebih kurang begini. "Saya mahu presiden tahun depan 'orang itu' (namanya kejap lagi), kalau tak, nak buat demo bantahan bagi kt PERMAI suh PERMAI buat undian lagi sekali sampai dia naik jadi Presiden PERMAI!!"

Tapi selepas melihat ketidaksanggupannya secara serius, maka impian itu telah saya kuburkan baru sebentar tadi, haha tinggal hanya mahu meletakkan batu nisan saja, sebagai tanda, =). Dan kerana bertunjangkan sebab yang utama itu juga saya lambat keluar untuk berkempen, masih dalam keraguan.. (poyo sedikit disini)

Walaupun tidak dapat mengundi, dan tidak sekali tergolong dalam golongan undi 505, bukan lagi ahli PERMAI tapi PERMAI itu totap di hati, ehehe..

Jadi, pilihan hati saya : JENG! JENG! JENG!

Presiden : Azlan Shah.
Mulanya saya mahukan Zaid, tapi harus sedar, JPR sememangnya tidak berhati perut (JPR sila jangan terasa, walaupun mengata kamu, tapi sememangnya JPR HARUS begitu).. Tak semua perkara itu harus diulangi seperi ust Rahmat selepas memegang MMY, tahun hadapannya naik presiden, dan Faiz selepas pegang MMY juga naik presiden.. tak semua benda kita harus ulangi. Sememangnya Zaid ini calon 'pilihan hati' saya sejak awal lagi , tapi apabila calon tahun 4, menyatakan hasrat ketidaksanggupannya memegang taklifan yang sangat3 besar, maka janganlah diundi.. Walau saya tahu, sekalipun Zaid ditaqdirkan memegang taklifan sebagai presiden, saya percaya dia tidak akan mementingkan dirinya sendiri, dan mengabaikan persatuan, tapi fahamilah TAHUN AKHIR TAHUN TENSION.. saya juga begitu.


Jadi saya pilih Azlan Shah!
nampak tidak kukuh saya menolak Zaid tahun 4 itu dan digantikan dengan Azlan Shah juga tahun 4, ya kan? Disinilah dek kerana Azlan Shah itu nampak lebih 'cool', dan sepanjang penilitian (erk??!) saya, Azlan Shah itu memang orangnya yang duduk di kerusi presiden.. Jika tidak mahu dia jadi presiden, jangan undi dia untuk AMT, biarkan saja dengan PMK, itu lebih sesuai. =)

Timbalan presiden : Arif Hakimi.
Jawapan yang sama bagi setiap orang, jika presiden dari kerusi Yarmouk, timbalannya dari kerusi Just, lebih bercambah dan bernas idea mereka, dan gandingan Azlan Shah serta Arif Hakimi juga saya rasa amat mantap.

MMJ : Hashemi Dahlan. (tanpa syak!)

MMY : Ammar Ismail (tanpa syak! haha)


ok, cukup di bahagian syabab..


Timbalan presiden 2 (ketua helwi): Farhanah

Penolong timbalan presiden : Qalbi

MMY : Erna Madina - jangan kacau dia ya, kitorg dh cop untuk timbalan pres MMY, =)

Apa pun, undi adalah rahsia!! Sedih tidak dapat mengundi kali ini, rohku bersama kalian disana (erk takutnyee)..



Sesiapa pun presiden sesi depan, yakinlah, itulah pilihan Allah.. Jika tidak manakan bisa ahli permai ber'satu hati' beramai2 memilih anda untuk memimpin mereka..

PERMAI di HATI --> berPERMAI hingga ke syurga --> tak sabar tunggu lepas ini apa pula.. =)

9 comments:

budak irbid said...

setuju pasal azlan tu..
klu xnak dia jadi pres,jgn undi dia langsung...biar jadi pmk..
syg jika bakatnya hanya jadi bendahari atau setiausaha...

Akhawat Irbid said...

Ya, benar. Saya setuju dengan 'budak irbid'. Mari undi Azlan Shah sebagai presiden dan Farhanah sebagai ketua helwi. =)

Anonymous said...

rse2nye zaid nk ke x kalau die dapat jawatan tu ye??hmm...cnpius2...anyone..ade pndgn x???
btw...jgn lpa undi farhanah okey..as KH...Vote FARHANAH!!

sori ye syapiq,mnumpang kempen disini..

p/s nk VOTE syafiqah santun bole??

spirit0 said...

huh..takotnye roh kamu ade di sana.hak3 :))

btw,thanx atas kempen.da nmpak sket2 sape yg nak diundi hr ni (^__^)v

pssttt..saye masih ahli permai yg sah.do yOu?? hehehehe =p

n0m0s said...

waaaa..sudah lama tidak mengomen disini..sila jgn undi zaid dan erna..haha..zaid x yah undi langsung..tp erna, undi dia tok MMY nnt..wewittt..

kembang said...

hai kak,yg syabab komen berjela..yang akhawatnye xnak komen ke..hehhehe...kenapakah akak memilih akhawat2 berikut????nak tau gak sbbnye..supaya taula nape nak undi dorang..

cik santun.. said...

ahaha sebab akhawat tak nampak permasalahan yang besar sgt, sbb tu tak komen berjela, ahahaha..

Anonymous said...

bg sya lak..zaid da ok kot..tgok komen2 die da pasrah jeq..huhu..die bole je nk dok kat kerusi AMT rsenye..drpd yg lain...

so vote je zaid keh...

btw....erna kami nk die MMY..OK kn...

so vote zaid AMT n erna MMY...

~semoga apa jua keputusan, kita sebagai rakyat kna menerimanya dgn hati yg terbuka,
dan paling penting...sokongan AHLI, sb klu vote sape2 pon,klu xde skongan yg kuat dr kita, xmenjadi gak kn??

jd VOTE sape2 yg terbaek keh~(kempen bebas)~

ainshams said...

salam ciksantun,
hamboih2..sempat lagi tu dr Msia.. hak2.. apepon, awak da kt Msia, da tak ley ngunndi yer.undi pos pon da xbley.
yg penting, jgn wat undi rosak sudeyh..sebba dr dulu lg, rs cam kelakar ader istilah tu & realiti nyer memang ader..huhu~