Saturday, January 31, 2009

engkau pembunuh!!

Assalamualaikumlangue

Davos
Erdogan.. marah untuk Gaza kepada Peres..


"Presiden Peres, awak lebih tua dari saya dan suara awak lebih nyaring. Penyebab awak meninggikan suara adalah psikologi dari perasaan bersalah. Saya tidak akan meninggikan suara sebegitu. Apabila bercakap soal membunuh, awak lebih tahu bagaimana untuk membunuh. Saya amat maklum bagaimana anda menembak dan membunuh kanak-kanak di atas pantai....blaa blaa blaaa...saya tidak akan datang ke forum ini lagi sebab kamu semua tak mahu dengar apa yang saya nak cakap" kata Erdogan sambil bangun meninggalkan dewan.

Ini lah satu contoh pemimpin yang berwibawa, mengkritik terus presiden yang nyata perangai macam binatang. Kerana diam diri pemimpin-pemimpin arab lah membuatkan Peres semakin besar kepala dan semakn besar kebinatangannya. Adakah pemimpin arab yang mempunyai hubungan dengan Israel takut negara mereka akan diserang pula disebabkan mengkritik dan menghina Peres dengan perbuatan terkutuk itu??

Bukankah rahmat Allah itu dimana-mana, kasih sayang Allah dimana-mana. Jika Dia mengkehendaki Jordan dibom, perkara itu akan terjadi. Dapat kita lihat bagaimana kepulangan Erdogan ini disambut dengan penuh kemeriahan di Turki, serta menjadi kebanggaan bagi umat Islam. Ini lah jawapan yang telah keluar di media-media, persoalan yang mengatakan kemana pemimpin-pemimpin arab khususnya yang telah berdiam diri mendengar berita-berita saudara seaqidah yang telah ramai syahid angkara yahudi. Bukan lah kalau pemimpin tu menyuarakan sangat tak suke perbuatan yahudi tu, kita akan diserang, tp, pemimpin tu sendiri akan ramai orang sayang. Jelas terpampang kredibiliti dia.

2 comments:

ateh... said...

betul..kamu ade video dia tak..nak tngjk le...

cik santun said...

ade tape takleh nk upload kat sini... bsr sgt kot, tk pndai r..
nk, tgk kt satu umat..

http://satuumat.blogspot.com/2009/01/video-debat-erdogan-dengan-peres.html