Tuesday, April 14, 2009

Happy Birthday Dalilah.

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah..

Dedikasi birthday ini dituju khas buat sahabat seperjuangan saya, Siti Dalilah binti Hasan, yang lahir 12hari selepas saya lahir. Sahabat yang seorang ni, banyak persamaan dengan saya(orang kata laa), sama2 lahir bulan 4, sama2 anak ke4. bak kata orang, sehati sejiwa gitu, =P.. Pagi tadi sampai gaduh2 manja, ;), sebab pakai baju pattern sama, ish3, bergaduh sapa gosok baju dulu. Mesti la dia yang tiru saya, sbb sy yang lahir dulu.. Hakikat yang perlu diterima oleh Dalilah, =P.. hue3.. Tapi banyak juga yang tak sama, ya lah rambut sama hitam (ish2, aurat), hati lain2, ya tak?? dan lagi satu yang sangat penting, dia makin kurus, dan saya makin 'bam-bam', uwaa..
*jangan kongsi suami sudahhh..

Minta maaf kepada Dalilah sebab posting ni lambat sehari dari birthday dia, sebab saya dah janji nk buat dedikasi di blog ini, tetapi tangan, mata, akal dan hati ini telah dikuarantinkan dari berblog selama 2hari untuk menghabiskan novel2 pelajaran nathar hadith (prosa moden- komsas la kira masa form 4 form 5 dulu).. Dan ptg tadi tersangatlah tak larat, kepeningan akibat malam tadi tidur2 ayam baca buku, eceh ;)..

Mula-mula jumpa Dalilah ni, masa di Kursus Bahasa Arab dan Persediaan Pelajar ke Timur Tengah di PKG (pusat kegiatan guru) di Kampung Jawa.. Mula tengok muka je, ingat akak STAM yang pergi ke Mesir, teringin nak berkenalan, sebab nampak sungguh matang. Dah berkenalan, malulah rupa-rupanya dia juga lepasan SPM yang akan ke Jordan seperti diriku juga dalam bidang bahasa arab. Sehingga hari ini, alhamdulillah kami masih bersahabat baik, semoga begitulah hendaknya sehingga akhir hayat kami.

Selamat Hari Lahir Dalilah.. Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki yang sentiasa melimpah ruah itu sbb kau suka 'bai3uzzait' (jual minyak), haha.. semoga dengan meningkatnya usia ini, menambahkan amalan dan ilmu serta memantooopkan iman. Jadi anak yang solehah, dan mendapat jodoh 'ustaz itu', ekekeke. Semoga cepat menikah.. takyah tunggu aku kawen dulu la, takpe la aku mengalah la, haha..
Ucapkan terima kasih dan tahniah kepada emak kau yang telah melahirkan serta menjaga dan memberi didikan sehingga kita dapat bertemu bermula di PKG sehingga ke hari ini.. bersyukur sangat dapat berkenalan dan bersahabat dengan makhluk Allah sorg ni, ;P.. Sanah helwa ya jamilah.. walakin ana ajmal isyi, ;). hadiah nanti la ya, korek tabung nanti..

ni, adlah video yang dibuat oleh kawan dia di mesir, khas untuk birhday dia.. terharu tak??


haha nak teddy bear tu ya..

Tak sabar tunggu majlis ahad ni, yang dipengarahkan serta ditimbalan pengarahkan serta disetiaushakan juga dibendaharikan seterusnya di'ajk'kan kesemuanya oleh 'Dia'.. gila jawatan sungguh dalila, ;P.. apakah majlis itu?? jeng jeng jengggg..

4 comments:

Anonymous said...

sanah helwa kak dalila..

ramai lahir bulan 4.. kita buat group nk?? kak syafiqa la asas, sebab die lahir awal bulan, hehe..

tuan badan said...

amboi2 cik santun...ni tuan badan nk komen nih..kemain lg mengata cek ae..hurm xpe2,siap dia e..nk kena ni..huhu(pukulan manja)ahakz..emh by da way time kaseh sahabat,perkenalan denganmu sangat bermakna buatku..time kaseh jg sbb kenalkan ak ngan si dia..sayang shafiqah..sahabat abadan bada hingga ke syurga:)

dalila hasan said...

time kaseh yg memberi ucapan disini..sy sayang korg sume..kenangan bersama korg xmungkin dilupakan:)

Unknown said...

X abis2 pasal jodoh pon ada...
eh, bukan awk da jumpa ker???
jeng3...