Sunday, April 12, 2009

madah itu..

Bismillahirrahmanirrahim.. taknak lama, insyaallah.. pakej 5minit sahaja mengadap laptop..

Ana tahu sudah tentang lamaran anta, cuma ana ingin satu kepastian, jika jawapan yg diberi anta adalah 'YA' kesemuanya maka lamaran anta ana terima, Satu : Bagaimana keadaan iman anta, sudah mantap?,
dua : bagaimana perjuangan anta? sudah teguh?,
tiga : bagaimana amalan anta? sudah istiqomah?
empat : bagaimana hati anta? sudah suci dari bisikan nafsu semata?,
lima : Apa yang telah membuat anta tepaut pada ana?
adakah kerana agama yang utama?"



Huhu sabar2, ni baru intro.. ada crita yang ada dalam kepala ni, tapi mengambil masa nak menulis.. jadi, kene lah habis imtihan dulu..

Imtihan yang menggerunkan..
14/4 - naqad hadith dan nathar hadith
18/4 - tarbiah watoniah
22/4 - aqidah
27/4 - ulum quran
1/5 - hantar taqrir ulum quran

paling2 menggerunkan imtihan selasa ini, naqad hadith dan nathar hadith dengan tajuk yang masuk sangat banyak, dan doktor yang sama, doktor kesayangan saya, Ali Syara'.

- Doktor, mumkin ta3jil al-imtihan youm al-khamiis??
- Laa!!
- Doktor, 3indana imtihanain fii youm wahid
- Laa!!
- Doktor, enta ma3ana maddatain, maudhu3 kathir daakhil fil imtihan..
- Laa!! elyoum natahaddath 3an..........bermula muhadharah (tanda ketegasan doktor ku, apabila cakap macam itu, macam itu lah....)

habis muhadharah
- Doktor, maudhu3 fil imtihan??
- Kullu daakhil fil imtihan.. kalaam anjad!!

huhu nathar hadith dengan menghabiskan 3 novel setebal 227 muka surat karya al-marrash dan muhammad haikal.
dan naqad hadith yang kertas fotostat arab setebal,...... taktahu nak cakap...

sahabat2, doakan saya ya!

4 comments:

Anonymous said...

all da best ya!!
ciksantun boleh.. ciksantun boleh!!!
doa dan selawat banyak2..

~ZuLhAiRi~ said...

salam 'alayk...

macam ku kenal coretan di awal posting tu...tapi di mana ya?...hehe...:p

lepas imtihan nnti karang elok2 ya, biar tesentuh hati2 ni...

apapun, tgk bederet ye paper, BINNAJAH!

Anonymous said...

saya macam dapat baca apa yang nak diceritakn.. tak sabar lah.. cepat lah habis exam..

cik santun.. said...

anonymous 1,
trime kasih ya..

zul,
wsalam.. hehe macam kenal ye, copyright reserved la tu, ekeke ;P..

insyaallah.. takde ar semantap penulisan anda..


anonymous 3,
macam tau ye?? kalo bab2 camni, ape lg.. mesti la sume dapat teka..