Wednesday, April 29, 2009

Kau masih sahabatku.


Bismillah..

Alhamdulilah,
dengan linangan airmata,
yang mengalir tanda keinsafan,
bertaubat dari segala kealpaan,
kerana hawa nafsu yang diikutkan.

Aku inginkan persahabatan,
Yang disulami dengan kejujuran,
Keikhlasan serta Kasih Sayang.
Berkongsi sedih tawa,
Mendukungku saat hiba,
Bersamaku saat gembira.

Teman,
diriku sangat mengasihimu,
luahkanlah apa yang sebenar2 terbuku dihatimu
agar kau tahu, aku masih berada bersamamu,
dan aku juga tahu apa yang tersirat di hati kecilmu.

Teman,
Hibanya rasa hati,
Tatkala mendengarkan ikatan yang telah terjalin ini,
Hanya lakonan semata..
Menyentap hati-hati,
Sehingga tak mampu terungkap dengan bicara,
Dan tak terbayang di kornea mata.

Teman,
sangat tidak layak kau punya teman seperti diriku,
Namun,
ikatan yang telah terjalin ini,
janganlah dihancurkan.
redhakanlah aku sebagai temanmu,
aku sangat menghargai ikatan persahabatan ini,
berharap ia kekal abadi.

Ayuh teman,
kita bina taman persahabatan,
yang dipagari dengan rantai-rantai kematangan.

ececece...
ntah ape la aku nye sajak ni..
dapat ke halim la ni, mmg menadah je la telinga ni, wakaka..

untuk semua sahabat2 saya, bayt Insyirah 3221
~ Tiqa, Sheera, Yati, Arika, Dalila, Sab, Zimah..

5 comments:

alhanin said...

.. kau tetap sahabat ku..

sayu baca entry awak ni.. lumrah kehidupan.. bukan mudah mengenal kawan dan lawan.. kadang-kadang diri sendiri keliru dalam menilai..

apa pun, pasak kanlah perkenalan ini kerana ALLAH.. baik buruk, pahit manis, suka duka akan tetap ditelan..

dalam menempuh kehidupan, ukhwah kia pasti akan di uji.. lebih-lebih lagi duduk jauh diperantauan.. Pengalaman hidup membuatkan kita untuk belajar menerima segalanya seadanya..

dik,
tabahlah dalam menjalani kehidupan.. Jika kau berada di saat kesedihan, ingatilah saat-saat indah mu bersama sahabat mu..

Teruskan senyuman... rahsia di hati tak siapa yang tahu..

mahasiswa said...

salam.

sy suka bait ni:
" yang dipagari dengan rantai-rantai kematangan "

persahabatan memerlukan proses kematangan, agar ia mampu dipertahankan meski badai yang melanda.

cik santun.. said...

alhanin,

akk juga tetap kakak dan sahabat saya dunia akhirat..
semoga sahabat2 yang inilah juga sahabat di akhirat nanti..

kekadang lama sgt mahu mengenali sahabat.. rasa seperti dh rapat, tapi sebenarnye tak knal lagi bagaimana sahabat kita tu..

terima kasih atas nasihat yg penuh bermakna ni.. akan igt bila rasa nak gaduh ngn kengkawan, =P..



mahasiswa,
ya, begitulah..

~ZuLhAiRi~ said...

salam

wah...bila cik piqa berpuisi ramailah yg luluh hatinya...hehe

mabruk2...jangan main2, ni belum arab punye version lagi...:D

cik santun.. said...

wsalam..

tak boleh lawan wadi kurok punye jugak..keh3..

versi arab = al-fadang fasirul tumpuk-tumpuk taik unta!!