Wednesday, April 15, 2009

sportcheck

Yallah.. nabda'... Bismillah..
Assalamualaikumwarahmatullah...

Alhamdulillah, selawat dan salam ke atas junjungan muhammad serta sahabat sehinggalah umat yang masih lagi mengambil al-Quran dan sunnah sebagai panduan hidup.. Sollallahu ala muhammad..

Entri ini lebih kepada bersifat saja-saja. maka uslub serta mauqif nya tidak ktahu lah nak dikata bagaimana..

Selang beberapa hari lepas, blog saya ni telah di'check' oleh warden.. hehe, ;P...
Antara komenan2 nya
  • Kenapa web malaysia kini takde??
  • Haiii, ni kalau pegawai jais tau ni, kene tarik zakat, habis lah abah kene tanggung awak kat sana tu..
  • Sejak bila minat pas ni..
Maka, telah saya letakkan malaysia kini di atas satuumat itu, bersama RSS nya lagi, untuk abah..
Posting dan bahasa dalam blog ini harus lebih berhati-hati sebab abah dah jadi pemerhati jarak jauh dekat di hati untuk saya..

Soalan kedua abah, jawapan nya adalah "abah, orang kn dapat zakat selangor, selangor kan bawah PR.. jadi, kita sokong pas la menyokong kerajaan.. orang umno la pembangkang.." menjawab sambil tergelak, juga buat abah gelak..

Soalan ketiga, ini tidak tahu, sememangnya dahulu, saya sangat suka apa yang diperjuangkan oleh ustazah 'kamalanagapathy', wakil rakyat adun kota raja.. yang sekarang sudah bertukar tangan menjadi hak doktor siti mariah, ustazah ku..
tak tahu sejak bila, tapi memang abah suka bawak saya pergi dengar ceramah pas sehinggakan ke kelantan.. dan saya sangat suka bertegang urat lawan dengan abah, yang sy tak suke perjuangan pas.. dulu laa.. dulu... kalaulah pilihanraya di bukit gantang tempoh hari abah ada di malaysia, sudah tentu dia akan ke sana. insyaallah ada lagi satu pilihanraya dalam bulan 6 atau 7, kalau ada rezeki, dipanjangkan umur dan sihat tubuh badan, akan terlihatlah abah saya terpacul kat situ, haha..

sori ye abah.. hehe.. jangan risau, abah saya baca je, nk tulis dia lambat, (gelak lagi, hahaha....)




abah yang perasan macam shah rukh khan..
bukan saharudin tau.. saha rukh khan... (kata abah)

* tiba-tiba merindui mak ngan abah.. ish3...

5 comments:

~ZuLhAiRi~ said...

kene ambush ngan boss ye...hehe

cik santun.. said...

zul,

ha tu ar.. sekali kne ambush daaa.. kne betul2 bersopan dan santun pasni..

mastermind said...

ahakz...comeynya cik ton ni..
tpi mana lgi satu sarung tgn dia ea??

kekekeke..
xpe,ada hero dtg nk cari lgi sebelah sarung tgn tu kn kn kn..

cik santun.. said...

mastermind,

sarung tangan sebelah lagi tak siap tenun.. haha..

hero tu?? hero tu pun tangannya tercicir sebelah lagi.. =P

Anonymous said...

kamu sudah punya hero rupanya..