Monday, May 4, 2009

surah annisa' ayat 56

Bismillahirrahmaanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah..

Mari bermuhasabah sebentar, 10minit sahaja dengan surah an-nisa' ayat 56.. Semoga 10 minit itu bermanfaat..
klik ini : nadia daie kecil

video tu ada racun mungkin.. apabila masuk dalam post, die ubah semua kedudukan dan berterabur.. jadi, tidak dimasukkn disini, dan hanya link sahaja..
tazkirah itu, saya terjemah dlm bentuk penulisan :



Ertinya :
Sesungguhnya orang2 yang ingkar terhadap ayat-ayat kami, kelak akan kami masukkan dalam neraka. Setiap kali kulit mereka hangus, akan kami ganti dengan kulit yang lain.. Agar mereka benar2 merasakan azab.. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana..


Itulah ancaman Allah, bag orang yang berbuat dosa di dunia.. Mereka akan diseksa di neraka, dan seksaannya yang amat dahsyat, tanpa pengampunan.. Tidak adaseorang pun yang dapat menolong mereka..

Manusia yang berbuat dosa, maka nanti di neraka akan dibakar dengan api neraka.. Tika kulit mereka hangus, lalu digantikan dengan kulit yang lain..
Dan begitulah seterusnya.. MasyaAllah.. yang ada, hanya teriakan kesakitan..

Allah!!! Allah!! Allah!!

Setiap manusia yang tidak pernah solat di dunia, maka ia akan dilemparkan dalam api neraka yang mendidih dan bergolak.. Sampai tubuh mereka benar2 hancur, kemudian dibangkitkan lagi.. Untuk apa? Untuk diseksa lagi.. MasyaAllah.. Astaghfirullah..

Ketika manusia di dalam api neraka, tidak ada lagi yang mereka dapat lakukan, kecuali berteriak dan menangis kerana azab yang diberikan oleh Allah.. Bayangkan penghuni neraka denga mudah tubuh mereka dapat dihancurkan, lidahnya ditarik, digunting.. MasyaAllah, Nauzubillahi min zaalik..

Cuba bayangkan d dunia saja, apabila terkena api atau air yang mendidih.. Bagaimana rasanya?? Sungguh pedih, bukan?? Apa lagi di neraka.. Amat dahsyat.. Sungguh!! Amat dahsyat!!..

Mari sahabat, kita hindari dosa, supaya di akhirat kelak, kita tidak termasuk di kalangan orang yang menyesal..

No comments: