Friday, May 8, 2009

calon adik2 baru..

Calon-calon junior ku..

1)

ABDUL HASIF B. ABDUL HALID


2)

AFIFAH BT HAMDAN


3)

AHMAD MUSTAQIM B. YAZIRRUDIN


4)

AHMAD NAQIUDDIN BIN AWALUDIN


5)

AINUL MARDHIAH BT KALAM


6)

AISHAH BT AZIZAN


7)

AMIRUL HAFIZ B AHMAD LUTFI


8)

AMIRUL HAFIZ B. ALI


9)

LIYANA SAFIRA BT SENGARI


10)

MOHD FIRDAUS B. MAZANI


11)

MUHAMMAD FAIZ B. KHALIB


12)

MUHAMMAD HATTA BIN SHAFRI


13)

MUHAMMAD MUZZAMMIL B ABDULLAH


14)

MUJAHID B AZMI


15)

NUR HIDAYAH BT MOHD PAUDZI


16)

NUR PADHILAH BT MUKRI TANJUNG


17)

NURAINNISHA BT SUHAIMI


18)

SITI FAKHRIAH BT YAAKOB


19)

SITI FARHAINI BT MUHAMMAD FAUZI


20)

TENGKU SUHAYLAH BT TENGKU SHAHROM



Tahniah pada yang sudah terpilih ni, dan selamat bertemuduga ya!!

Wahai penuntut ilmu Bumi Syam,
Benar perit hidup berjauhan dengan keluarga, tapi percayalah semoga dengan apa yang kita rindukan ini, dibalas dengan kerinduan dan kecintaan Allah SWT.. Bukankah seluruh alam sehinggakan ikan di laut juga mendoakanmu??

Benar kekadang berasa lemah. Pejamkan mata seketika, kembali bermuhasabah, bayangkan lambaian tangan ibunda dan ayahanda dengan senyuman terukir di bibir melihat kejayaanmu.. Fikirkan kepulanganmu ke tanah air disambut dengan puluhan harapan orang islam.. Fikirkan kejayaanmu itu, dapat membantu umat islam yang tertindas.. Semoga terus thabat dalam perjuangan ini..

Wahai penuntut ilmu Bumi Syam,
Benar kekadang berasa penat dengan ujian ketika menuntut ilmu, tetapi bersabarlah, semoga pengorbanan itu dibalas dengan keredhaan Allah SWT. Bukankah Allah mengengkat tinggi darjat org yg menuntut ilmu??

Wahai penuntut ilmu Bumi Syam,
Kutiplah segala mutiara yang bertaburan di bumi barakah ini. Tidak semua orang punyai rezeki untuk belajar di Bumi Syam ini seperti kamu.
Tajdid semula niatmu, mahu menjadi ustaz/ustazah??jadilah ustaz/ustazah yg mampu mengajar golongan pelapismu dengan ilmu yang penuh mendalam. Orang yang mempunyai ilmu yang mendalam lebih mengenali mad'u, bukan?? jika mahu menjadi akauntan, jadilah akauntan yang sentiasa mengikut syariat, hapuskann riba haram, jgn mengejar kekayaan dunia semata. Jika mahu menjadi doktor, jadilah doktor yang meletakkan al-quran dan sunnah sebgai panduan, hapuskan pengguguran anak dari pasangan haram, ikhlaskan hati dlm bersengakang mata demi menyelamatkan nyawa manusia, semoga semua diredhai..

Ahlan wasahlan adik2 JAIS ku.. Qalbi, najwa, mizah, umi, dh jadi senior bulan 9 ni jgnn duk buli adik2 ya?? huhu akk dapat adik baru lg.. tata korg, nak syg adik2 baru lak.. tapi.......... yang baru, tiba, yang lama, pulang.. sedih, :'(..

6 comments:

dalila said...

salam,mn ko dpt nm2 ni weyh..adek angkat ak pon tersenaraila..harap2 dia lulus temu duga n dapat dtg cni..huhu,rindu kat dia..

cik santun.. said...

wsalam..
ada laa, hehe.. kamcing ngn pegawai jais, ahakzzz =P..

adik angkat aku pun ada.. haha..
aku rasa, dah tahun 4 ni, nk buli budak2 ar...apa pendapatan kau??

dalila said...

eake..cbukla ko ni nk same2 ngan aku..huhu..lorh lupe lak,ko kan menteri pembangunan wanita..haha..

emh ak rase pendapatan ak bertambahlah..ko buli jela adik2 ko2..adik ak jgn..jgn sekali2 buli bdk yg bernama amirul hafiz bin ali..ak syg dia..haha,ko buli siap ko..hoho

cik santun.. said...

hehe bakal isteri mufti selangor yg lepas ni punya, haha..
best tu menteri pembangunan wanita, syarat pertama, pakai selendang keluar jambul, ooops2...

bertambah ya pendapatan kau?? haaa, leh belanja radix fried chicken, ngeee, =P..

owh yg tu ke adik kau, baca2 nama, baru igt nak buli yg tu.. hm tak jadi lah.. ye2 je, nama2 tu sorg pn ak tak kenal, hahaha..

-pendidikhati- said...

boleh ke adik main adik2 angkat?

adik angkat lelaki plak tu....
siap rindu2 n sayang2 ag....

saje tnye....kalu boleh nak carik gak sorg...

=))

hurmmm...

cik santun.. said...

hmm.. sy pun tak pernah mengangkat adik2.. berat.. paling2 pn, heret je..

soalan adik angkat, junjung ni, hmm dekat asrama dolu2 biase la.. tp skrg, susah dengar.. kalau yang berterusann dr sekolah menengah tu, tk tahulah..

peribadi sy, sy kurang suka juga angkat2 ni.. lebih lagi berlainan jantina.. tak perlu hurai panjang, faham2 laa..

tak perlu angkat2 pun, boleh je syg semua.. kerana apa? kerana kita punya tujuan yg sama dan hati2 kita bertemu pada tujuan tu.. tapi masing2 ada pendapat sendiri, kn?? terpulang..

nak cari gak sorang?? boleh2, lepas kene luku ngn akk..