Tuesday, May 26, 2009

Pelangi yang indah..

Bismillahirrahmaanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullahh..



kalau mau pintar.. belajar..
kalau mau berhasil.. usaha!!

bukan mau pintar, pergi jumpa dukun, TOk bayantula ( ye ke?) haha..



"Hiduplah dengan memberi sebanyak-banyaknya..
Bukan untuk menerima sebanyak-banyaknya.."


Selagi hidup, selagi itulah kita kena berjuang. Jangan berhenti di tangah jalan. Berkemungkinan masa kita di akhir2 itu, masa itu sangat berharga.. Berharga itu seperti pelangi, yang hadirnya selepas hujan.. Jika di tengah hujan kita sudah lemah, lemahnya pula seperti tenggelam bagai dihanyut banjir lagaknya, rugilah.. kerana berkemungkinan selepas hujan itu, akan muncul pelangi yang indah. cantiknyaaaa!! kan??


ok, 2 imtihan lagi lepas ni.. 28 aqidah.. 1hb ulum quran.. Doakan ya!!

*Rangka pengisian masa cuti, lantaran kepeningan malam tadi (ijmak sahabat, yg bincang tarbiah watoniah semalam).. 2hb, bersihkan belukar di depan rumah, tanam cili.. haha (lupa nk tgkap gmbar belukar tu)..

k, baca buku..

11 comments:

zulai said...

"kite semua harus punye CITE-CITE"..genius didikan alam

cik santun.. said...

genius didikan alam, sangat tabah, sangat kuat, tapi takleh g seklolah teruskan cita2, sbb nak menanggung keluarga..

sangat terkesan dgn cerita tu, nk g sekolah, tak berkasut, jauh, ada buaya lak tu, sampai sekolah dah berpeluh.. tp tabah, semangat nak menuntut ilmu tu ada..

yg sy ni, baru cabaran musim soifi, smpai jamiah, pening2 dah tak larat.. huu kalau lintang ada kat sini, malu je rasa..

Anonymous said...

bayantula ke?? cm lain je.. hehe.. tok bayantulaa... saya mau pintar..exam2 pulak makin banyak layan movie ye.. hihi..

~ZuLhAiRi~ said...

salam..

cik santun, kalau mahu kuat jumpa la tok tarantula tu, nanti dia kasik jampik!....

" Kalau mahu cergas, diet!...kalau mahu kuat, bersenam! "

baca biar betul, nanti jadik kodOk!...kueng3...

cik santun.. said...

anonymous,

ntah ye kot.. macam sedap je mulut ni menyebutnya, ye la tu.. hihi tgk cerita untuk ambil mood..


zul,
wsalam..

haihh..
tok taranzul juga adalah dukun!!!

jampik dia menyengat.. banyak ni pengerasnya ni.. =P

~ZuLhAiRi~ said...

tok taranzula...hehe....ni dukun islamik...sape mau jampik jgn segan2...yOk p sama tok taranzula!

aha...mmg menyengat, sengat lebah pun kalah...cik santun nak rase ke?...hue3

cik santun.. said...

keh3.. macam tarzan ja.. sesuai la sgt tu, macam budak2 tu buat persembahan tarzan ramai2 tu yang sume gatal2 tu.. aisehh.. sebijik..

hungaa!!!
hungga!!!
hungga hungga!!
hungga hungga!!
hungga!!..

Anonymous said...

Assalamulaikum..

1st time comment sbb tertarik..
laskar pelangi novel tetralogi(betul ka spelling dia ni..hmm) yg paling sy suka..
cerita ni da release kt malaysia ke? atau ada sesiapa yg ada cerita ni? blh bgtau sy?..huhu

-ummusafiah-

Anonymous said...

Excellent article. Keep posting such kind of information on your blog.

Im really impressed by your blog.
Hey there, You've done an incredible job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends. I am sure they'll be benefited from this website.


Feel free to surf to my blog post: Reebok Nano 2.0

Anonymous said...

Hi! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to look it over.
I'm definitely enjoying the information.
I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers!
Wonderful blog and outstanding design.

my web-site: microsoft small business accounting software

Anonymous said...

I am sure this article
has touched all the internet visitors, its really really pleasant piece of writing on
building up new webpage.

Also visit my weblog :: educational ()