Tuesday, June 9, 2009

hadiqah jamiilah

Bismillahirrahmaanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah..

Alhamdulillah selepas sekian lama memendam perasaan hendak meletakkan gambar-gambar hadiqah jamiilah bayt saya, akhirnya hari ini tertunai jua..hihi.. memendam perasaan sebab masa tengah mencanting ranting dan lalang2 hari tu, seorang sahabat berkata, eh nape tk tangkap gambar sebelum dan selepas.. pastu semua cakap 'ha ah2, masuk blog', hehe.. tapi tak tangkap gambar pun masa laman ni digelar belukar@hutan..

Entri ini telah disiapkan pada petang semalam, tapi dek kerana kepala yang ke'pening-peningan lalat', maka disave saja, tidak dipublish. dek kerana kepala ini juga, saya tak makan aiskrim dan kentang yang diorang berparti-partian dengannya mlm tadi.. adeh, kepala!!!

Ayuh, jelajah hadiqah.. inilah hadiqah sebelah kiri, dengan rimbunan pohon-pohon yang layu yang telah dibersihkan, sebelum ini bukan penyejuk mata, tetapi menyakitkan mata.. Di atas ranting yang tersangkut plastik-plastik serta baju budak kecil yang ntah dari mana datangnya.. tensen2, ish2.. siapa pula ahli bayt saya yang punyai anak kecil ya??

ini lah pagar yang kononnya mahu menghalang sampah dari masuk perkarangan rumah kami.. rupanya, harapan hanya tinggal harapan.. penuh di celahan pagar itu sampah yang mulia daulatnya, hehe..




ni pula hadiqah sebelah kanan..
pokok yang hujung tu asalnya besar lagi, rantingnya sehingga tuan rumah jadikan pintu gerbang, tapi telah dihancurkan pintu gerbang tu oleh tangan saya.. hoho padan muke.. dan lagi daun2 yang menjalar menutup tingkap rumah kak amna bawah tu, rasa bagai duduk di hutan pula..



ini pintu masuk banglo+villa saya.. pintu tu kne tolak tepi ala2 nk masuk pintu rumah jepun gitu.. ayuh bayangkan, dibentangkan karpet merah di tangga itu, dan dipenuhi lampu2 ditepinya, berjalan seorang puteri shafiqah ~~~lalalala~~ (berangan itu tidak bagus!!)

yang menjalar tu, pokok anggur.. sengaja dibiarkan, menjadi tempat redupan di kala soifi yang membahangkan..

dan Kedai Nazek di hadapan rumah yang telah menazakkan duit kitorg.. untung dia, haih.. dan sebelahnya bangunan syabab yang tuan rumah kata selalu campak plastik jajan dari atas ke bawah.. takde akal, kn?? kalau takde plastik sampah, mntak la kt saya, banyak kat rumah.. perghh tak dapat bayang camane mereka2 tu boleh berfikir terlalu singkat begitu sekali untuk membuang sampah dengan mencampak plastik dari atas ke bawah.. bak kata tuan rumah "maa fii mukh!!", hihi.. buat lagi, sembelih sorang2!!!


nak upload gambar2 ketika salji dan musim bunga juga, tapi tiada gambar yang sesuai..

Ini saja, tiada manfaat juga.. hihi.. merehatkan kepala yang kepeningan..

2 comments:

~ZuLhAiRi~ said...

salam...

ni la buktinya ghObah transform menjadi hadiqoh jamilah yang ngetOp tu ye...hehe

syabas2....nanti balik mesia leh la ana panggil potOng2 rumput depan umah ye...upah ikut jam la...2 posen sejam...orait?...

cik santun.. said...

wsalam..

haa jeng jeng jengggg!!! takyah upah arab, buat sndiri je, lagi puas.. siap pasang khemah masak2 lagi kt situ.. sile jeles..

lorhhh.. punya cun2 balik msia kene panggil untuk potong rumput???apakah???