Friday, June 26, 2009

kamu, dan kamu!!

Assalamulaikum..

Ini lah budak yang sangat2 sy rindu hari ini..









Kenapa saya sangat rindu kat budak ini hari ini?? Sebab pagi2 lagi sy dah kacau kakak saya yang pertama untuk menciumkan anaknya 3 kali kerana hari ini hari ulangtahun kelahiran dia yang ketiga..keh3..

dan hari ini, hari paling penat sekali.. Ya Allah, mudahkan segala urusan2ku Ya Allah!!

Kelmarin program ramah mesra MMY, jatuh cinta dengan dua ayat, 1 dari pengerusi majlis, dan 1 lagi dari salah seorang saf pimpinan MMY.

Ayatnya begini :
Umat islam adalah penjuru, dan akan diserang melalui penjuru2 itu bila2 masa, jadi kita harus bersedia dan kuat!! (lebih kurang la)


dan lagi satu begini :
Jadilah benih yang subur, yang apabila dicampkkan kemana2, kita akan membawa kemuliaan islam itu, dimana kita dicampakkan, kita akan subur, membawa nama islam, hatta di dalam hutan pun!!


sedap kan 2 ayat ini?? terima kasih kepada yang telah mengingatkan, sangat terkesan..terfikir juga untuk memanjangkan kata2 ini, tapi belum punyai cukup masa, insyaallah lepas ni..

dan hari ini juga, majlis tautan memori dan perpisahan anjuran BKASJ untuk akk2 khirij, banyak mutiara kata dari ucapan dan harapan akak2 yang sangat berguna pada semua..

Antaranya :
pesan kak nadia - Kita hebat di mata manusia, belum tentu hebat di pandangan Allah.. "Subhanallah, bagai nak mengalir air mata di saat itu".

Pesan kak fad - Syahadah yang kami terima, bukan penentu kami ke syurga, tetapi usaha ikhlas dan amalan susulan dari ilmu itulah yang menjadi bekalan, insyaallah di dunia, dan lebih2 lagi di akhirat sana. Moga kita akan berjumpa lagi, jika tidak didunia, insyaallah di syurga nanti.. "Ameen Ya Allah"

Pesan kak ahiasah - Belajar, buat sesuatu serta apa jua pun, niatkan satu itu, KEREDHAAN ALLAH!!

Pesan kak amna - jangan malu2 la nk cakap arab, perkara terindah aku kat sini adalah kenal korang! sayang budak INSYIRAH yang selalu buli aku! haha..

Pesan kak aimi - Habis belajar merupakan satu permulaan baru. Saat paling indah adalah saat belajar, dan belajar itu akk dapat di Jordan, bersama anda!! pahit derita itu natijahnya adalah manis.

Sudahlah, cukuplah.. kene masak untuk rehlah MMY sok!!! babai..

2 comments:

~ZuLhAiRi~ said...

salam...

kita mungkin hebat dimata manusia, tetapi belum tentu hebat pada pandangan Allah...mmg terkesan...

nak memasak?...telur rebus ke?...:p

mastermind said...

menuggu punya tunggu dan terus ditunggu....

mana cik ton ni xkunjung tiba??
sekali xdtg daaa..

kesian penuh pengharapan aym2
itu menanti kehadiranmu..

hehehe...