Wednesday, June 3, 2009

tag dari kak maria

Bismillahirrahmaanirrahim.. Alhamdulillah, pagi yg indah tapi sedikit bahang hari ini, masih menunggu terbitnya fajar untuk menyambung projek semalam iaitu membersihkan ghobah soghir di laman rumah kami.. ghobah soghir ni dah jadi hadiqoh.. jadi, kepada semua cucu2 ku, rajin2 la balik ke kampung ya!!

sehingga hari ini, saya dah ada 3 tag dalam simpanan.. hendak buat asik tidak punya masa, ataupun ada masa, tapi malas nak buat.. jadi pg ni, nak buat 1 je kot, yang paling senang dulu,dan tidak mengambil masa yang lama.. tag dari kak maria, kakakku di rakan usrah..

Instructions:
Go to your photos folder in your computer.
Go to the 6th folder of photos.
Go to the 6th picture in that folder.
Put the picture on your blog and a description of it.
Invite six friends to join the challenge.
Link them in your blog and let them know they have been challenged.


hehe, inilah gambar bertuahnyaaa..



folder ni namanya sofwan, dan ini bukan gambar yang ke6, sbb yang ke6 tu agak kurang sesuai letak disini, 18sx, aib la kata orang, dan ini adalah gambar yang ke7.. hehe.. maaf kak maria, melanggar peraturan lak.. degil no!!

Shahid Sofwan adalah anak buah saya yang kedua, anak kak jiji.. Nama kakak saya Shahida, suami dia Shahdan, anak dia Shahid Sofwan.. hehe.. adakah saya juga akan mencari seseorang yang bernama ........?? keh3 ooops2, tuuuttt (censored, tayangan ditapis).. =P

Gambar ini sewaktu kami berkelah di tasik Putrajaya.. nampak tak sofwan nangis tu? sbb ape?? aiyoookk, sapa buat???!! bukan saya,, bukan saya.. haa, dia nangis sbb rumput, tak pernah jumpa rumput.. tinggalkan ja, nangis sebab geli..

Smpai abang ipar sy cakap "hei, abah membesar dengan rumput, dengan padi tau?? apa la anak abah geli rumput ni??"..
lalu jawab umi nya smbil menjeling, "haa sofwan ikut ummi, penggeli..", hehe.

itu saja, dan sy sangat merindui anak2 buah sy.. ank buah lg sorang namenya izzati.. sekarang kakak pertama dan kedua mengandung lagi.. doakan ya!! hari tu balik, dh 2 orang anak buah, balik tahun depan insyaallah, ada 4 pulak.. yeaa..

orang yang brtuah selepas ini ialah..
1) tiqah .. (dia ni dh taknk buat tag lg, tp yg ni senang je, tktahu la kalau die nk)
2) zimah.. (berjanggut agaknye kalau die ni yg buat), haha..
3) sab..
4) yati .. cik blender purple
5) kak Ahiasah
6) kak timah

*eh, dah letak gmbr yg ke7, dh mungkir peraturan 6, adakah kene bg tag ni pada 7 orang?? hmm..
ok, beransur dulu..

3 comments:

lavenderpurple said...

suke hati je ko blender purple ye.....hang tu belon air~~~~
ha tula kutuk cheq lg teruih skt mulut.tu nmenye suh pencen dr bercakap.senyap sket umh.haha

現在建築式™ said...

My Blog
http://www.wretch.cc/blog/markacey

Nice to meet you
Hsinchu, Taiwan

Kak Maria ;) said...

Haha... xpe..
No 7 tu kan lucky number :p
Cian Sofwan, dier nangis.. hehe :D