Sunday, July 12, 2009

sajak buat kakak2ku.

Buat tatapan kakak2ku,
Pabila menatap wajahmu,
Yang menampakkan keayuan,
Berbungalah harapanku..
Sebagai adik jua teman..

Agar engkau kakak,
Menjadi insan solehah,
Juga berdiri,
Menjadi insan dikagumi..

Aku tahu,
Aku sedar,
Tidakku mampu mengukir bait2 kata,
Untukku melukis segala kenangan terindah..

Kakakku sayang,
Mungkin esok tiada lagi seperti dulu,
Tiada lagi gurau senda darimu,
Hanya secebis ingatan waktu bersamamu,
Dan sulaman gubahan rindu yang tak mengenal jemu..

Kakakku,
Dulu..
Gurauan senda mengulit gelak tawa bersama,
Dulu..
Menangis kecewa dalam dakapan bersama..

Tapi kini,
Esok..
Engkau tiada lagi disampingku,
Mungkin segalanya kan sepi,
Menjadi sebuah diari buat diriku..

Kerana daerah baru menanti dirimu...

Andai dapat kau tahu,
Aku ingin bersamamu,
Pasti!! Hari ini aku disisimu,
Pastinya hari ini akan seperti selalu..

Kakak,
Suluhan kemesraanmu sinari hidupku,
Mutiara azimat saktimu,
Pelangi hatiku,
Agar tautan kasih akan terus subur setiap waktu..

Kakak tersayang,
Tanpa yang Satu itu,
Jua tanpamu,
Aku tidak akan disini,
Tiada bisa kutabah setabah hari ini,
Biarpun dunia kita berbeza,
Namun tekad kita tetap sama..

Kini,
Kau tidak lagi disampingku..
Tapi kutetap yaqin dan yaqin!!
Disana ada satu sinar harapan,
Buatku juga impian,
Menempatkan diri dalam kelomopok insan terbilang!!!

Aku telah pateri pada sungai hati,
Aku telah lukis pada cermin budi,
Aku telah ukir pada tulus erti,
Untukku terus mapan berdiri,
Memegang janji!!!

Andai.. segalanya hangus,
Andai.. air jadi batu,
Andai.. putih jadi kelabu,
Aku akan cekal mengharungu hidup,
Sekalipun aku disini.. menunggu mati..

Kakak2ku tersayang,
Moga kemesraan kan berpanjangan,
Mekar mewangi dalam hati,
Ukhwah ini harus dijagai,
Rantailah dengan kejujuran,
Gelangilah dengan keikhlasan,
Hiasilah dengan bunga2 keazaman,
Moga hari yang mendatang,
Terpancar sinar kebahagiaan..

Kakakku tersayang,
Aku pasti.. kita kan bertemu lagi,
Jika bukan didunia ini,
Nun di syurga sana menanti,
Jika layak ku menghuni..


Jika kutahu begini peritnya perpisahan, tidak akan ku hulurkan tangan berjabat ukhwah dengan kalian.. "Ya Allah, berkatilah hubungan kami Ya Allah.. Jadikan pertemuan kami yang hanya seketika ini membibitkan ikatan yang berkekalan sehingga ke SyurgaMu Ya Allah!!"


- kakak2 mq dan kak timah balik hari ni, sapa nak wida', datang lepas asar ya!! sapa yang ikut g airport,coaster kul 8.30 malam.. sama2 doakan semoga semua berjalan lancar..

- Tentang MEKAR, sudah ada yang minta saya coret sesuatu, hahahaha, bajet bagus... insyallah ya, tidak janji!!exam adab muqaran khamis ini, itu lebih penting!!

- Semalam baru pulang dari MEKAR, sudah keluar pula calon2 untuk pilihanraya PERMAI.. aduh, sungguh penat pilihanraya tiap2 minggu, MPPM, PERMAI pula, dan kemudian BKASJ!! Tahniah ya buat saf pimpinan baru MPPM!!

3 comments:

nomos said...

huarghh!!sedih..
hehehe

Unknown said...

salam..
antara org yg ditinggalkan, dan mereka yg meninggalkan, perit lagi yg ditinggalkan....

alhanin said...

sedih baca. terima kasih ye..

cik mukhlisah, memang perit mnjadi org yg ditinggalakn, tetapi itulah yang mematangkan kita ^_^