Friday, August 14, 2009

allahu rabbi

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah..

Ayuh sahabat, bersama merenungi lagu dan video ini.



Agung bukan, kekuasaan Allah?? subhanallah!! Setiap yang berlaku, sehinggakan daun yang gugur dari pokok itu juga adalah di dalam aturan Allah yang maha kuasa itu.. yang maha menciptakan!! Lihat, sekecil2 perkara itu juga di dalam pandangan Allah.. Perbuatan kita?? Adakah terlepas dalam pemerhatian Allah walau sedikit??

Dan sangat terkejut mendengar berita pagi tadi tentang pemergian seorang lagi pendakwah iaitu Allahyarham Ust Asri Ibrahim. Hadith bahawa ilmu ditarik bukan melalui ilmunya, tetapi dari pemergian ulamak, itu wajib kita benarkan!! memang itu yang terpancar dengan jelas di depan mata, dan sudah ramai..

h1n1 yang ramai meninggal, dan malaysia masih belum membuat keputusan menutup sekolah. Apakah mahu ramai yang meninggal baru sekolah itu ditutup?? ilmu atau nyawa lebih penting?? liow lion tu, suka sahaja ramai melayu yang mati, dan penternakan babi oleh orang cina itu diteruskan dengan meluasnya.. rasa seolah punyai kaitan sahaja 2 perkara utama ini.. orang yang beilmu meninggal dan juga mangsa korban h1n1.. nantikan sahajalah apa penghujungnya drama mereka ini. "Ya Allah, bantu kami ya allah, panjangkan usia kami, jauhkan kami semua dari wabak ini.."

*markah 2 madah sudah keluar, agak menyedihkan..
*murshidah dah konvo hari sabtu, dan akan ke mesir 3hb10..
*kasihan cucu2 nailah kami akan ditinggalkan.. kami ini sudah tua, beri peluang sahaja kami untuk berjalan2 ya!! =P
*perasaan sekarang masih biasa saja, belum punyai rasa berkobar untuk menaiki kapal terbang..

1 comment:

ummu said...

assalamualaikum,
salam taaruf.semoga Allah beri jalan keluar kepada masalah H1N1 ini.amin