Friday, August 14, 2009

Tag dari wawa

Bismillahirrahmainrrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah..

Alhamdulillah pagi jumaat yang cukup indah! Ingin membuat tag yang sudah lama sehingga tidak terkira lamanya. Tag yang lain yang tidak terbuat itu harap halal saja ya? Tag ini dari wawa

1- Copy this award and place it at your blog


2- Give 5 interesting facts about the giver..

- Nama pemberi ini ialah Nasuha Zuraidi, atau nama manjanya ialah wawa..
-Kenal dia masa dekat sakan, mula tgk mmg agak pendiam, sekali dah kenal, boleh tahan la peramahnya.. Comel, dan senyuman tidak pernah lekang dari bibir.. Dia sorang je panggil saya kak shafi!! kak shafi!!.. adeh, macam cite spongebob alih bahasa ke arab pula.. ya shafi!! ya shafi!!, hua3..
-Bab2 hadiah, dia memang mantap la, pegang biro bukan sebarangan program ok!! program Pertama dia ada, mekar pun dia ada,mppm tu.. fulamak!!
-mahasiswi dentist tahun 2, sapa sakit2 gigi leh jumpa dia ya, kasi habis terus gigi ditarik guna playar.. (dengan kejamnya)
- blog dia dulu hitam, sekarang putih, nampak suci sikit la, hihi.. dan 'ihfazillah... yahfazaka..' benar2 tersentuh.. jika kita menjaga agama Allah, Allah akan menjaga kita.. Itu saja yang saya pegang sekiranya terdengar kes2 'raba' akhawat.. Kerana itu melibatkan maruah, bukan?? Jika menjaga agama Allah, masakan Allah akan membenarkan maruah kita tercemar.. konsep itu harus diselami dan didalami..

(sudah lari dari persoalan, maaf)

3- give 10 things about yourself

ha, tentang diri sendiri inilah yang lemah, ditakuti yang tidak patut juga akan terkeluar!! takpe, slow2, hihi.. banyak pula tu sehingga 10, adoiii...

-nama shafiqah atau nama manja ciksantun.. (masih bertatih untuk menjadi seorang yang santun, =P)
-sangat tak suke budak2!! walau penyayang itu adalah maksud nama saya, tapi dengan budak2 kecil ini, ada moodnya.. pernah sergah anak kak aizah n ust ridwan smpai nangis.. (sib baik time tu ust tkde, =P).. budak2 mmg takut saya..
- pandang pertama org kat saya "owh kakak ni matangnya!!".. kebanyakan berkata begitu ya!! (tk caya, tanye fathiyah).. kadang2 tidak cepat mesra dgn orang..
-tarikh lahir 1hb4 1988, (sila tulis dalam hp sekarang!!), mahu hadiah besar2 dari setiap yang tahu tarikh lahir saya, hihi..
-tinggal di klang jaya.. tesco bukit tinggi sebelah rumah, bawah sikit ade giant, belakang rumah pula ada jaya jusco..
-sekolah bermula takis klang, suka makan nasi lemak kat kedai depan tadika tu, ngn cendol sebelah masjid.. terbaekkk~~ (suke duduk2 atas bukit kt masjid tu smbil mengorat abang2 kisas, dan pernah merangkak sepanjang jambatan kat kisas tu, wala2.. )
-pernah gila dekat mawi suatu masa dahulu. caller ringtone, bunyi mesej, bunyi call, sume mawi.. kalender juga mawi, baju mawi, tudung mawi, sume pernah kumiliki..=P
-pernah gila bola, tetapi sekarang tidak lagi!! lepak di andalas corner smbil menjerit2 setiap kali raul golkan suatu yang terbaek~~
- pernah dan kekal lagi menggilai hindustan.. hua3.. walau demam2 hindustan, namun saya tetap orang jawa!
- suka makan..

4-Give this award to 4 bloggers lain
hoho rasanya kebanyakan blog sudah dapat tag ini.. sape yang belum dapat, dan terasa nk buat, silalah buat.. tulis saja besar2, tag dari ciksantun.. saya alukan..

ok, keluar dulu~~ Assalamualaikum

4 comments:

n0m0s said...

knp yg suka makn tu diletakkan paling last skali..hahaha..
gurau2 jek..
akk,000000000 KU...
ingt tau,bwk blk piraun nnt tok ktog..ktorg pon nk gi jln2 gak MECCA MALL..hahaha..

cik santun.. said...

wani,

sebab yang mkan itu paling aib, nasib tak ceritakn kekerapan untuk makan itu,, rahsia kita saja!! keh3..

ooo KU, akk la tu.. bukan OKU la!! KU ketua umum ok!!!!!

bawak balik piraun lak dia, ish2, ape nk jadi ni?? amik iktibar saja sudah, tak payah bawak balik.. (sudah mula membebel)..

ha g la korang merendek kt mecca mall tu.. ade lagi satu tempat best, al-baraka mall, dekat ngn msd, nnti akk balik, kite g sama ye??

n0m0s said...

nk gi sama ngn akk??x nak la..haha..yg penting akk blnja kte makan..huahuahua..

Fez said...

hahaha.. akk nak tergelak y tang merangkak naik jambatan kat kisas dan mengorat abg kisas tu.. awak tau x abang2 kisas tu semua sikah? haha..
klu la awk depan akk, nak je akk layangkan satu cubitan semut yang panas berapi kat awak.

btw, selamat bercuti cik santun. akk balik msia 2 bulan. jgn rindu-rinduan tak jumpa nanti ok!