Monday, August 10, 2009

Jangan beli!!

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah..

(iklan ni dh lama, peringatan jaaa!! =P.. )

peringatan utk semua..
tolong JANGAN BELI KURMA JORDAN RIVER








Kurma tersebut sebenarnya bukanlah daripada Jordan tapi daripada Israel. Zionis Israel telah merampas ladang-ladang rakyat Palestin dan memaksa tuan-tuan ladang tadi untuk menjadi pekerja buruh di ladang sendiri!

tragisnya, keuntungan hasil ladang kurma tersebut tidak dikongsi sedikitpun dikongsi dengan tuan sebenar ladang-ladang tersebut, tapi diambil oleh Zionis Israel untuk kepentingan mereka!


PERANGI ZIONIS ISRAEL! walau dengan apa cara sekali pun, termasuklah ekonomi.


Amaran ini diambil daripada YG Roq'08.. Juga telah saya keluarkan di forum rakan usrah pada tahun lepas.. mahu dikaji sendiri tidak pulalah saya mampu untuk ke tempat yang disebutkan itu dan bertanya pada pakcik ladang itu siapakah pemilik sebenar ladang tersebut.. tapi perkara begini, ambil saja yang berat itu dengan tidak membeli produk tersebut.. kak nihlah kata dia ada video, nnti try mintak..


* baru lepas telefon mak, setelkan kad bank yang hilang.
* sahabat sebilik mimpi dipatuk ular.. lebih berjaga2 untuk mengunci pintu rumah, dan tidak membiarkan payung di dalam rumah dalam keadaan terbuka..(org kata, kalau payung dibiar terbuka dalam rumah, nnti ular masuk)
* abah kasi g mesir, yahoo!! (cuti yg tidak kesunyian)
* moga2 hasrat abg hadi, sepupuku di mafraq menjadi kenyataan, keh3..
* exam sok- syiir hadith, lusa- adab muqran.. baca buku la.. ok!!

9 comments:

cik master said...

salam cik ton..huhu mimpi dibelit ular lgi tu. ni kes ular xnk lepas la ni, MANTAPPPP... (menyingkap maksud tersirat) =)

alhamdulillah cuti yg tidak kesunyian.. setelah onk dan duri ditebasi..

utk akhirnya...memandangkan cik ton yg semakin 'sakit' berikutan ular yg selalu dtg.. marilah same2 kte menebas saki baki semak kt dapn tu yg baru tumbuh..

riadah fi baitina..~

Anonymous said...

Assalamualaikum

org tua kata mimpi dipatuk ular tu, nanti ada org nak masuk meminang hehehe

~ZuLhAiRi~ said...

a'ah la...org tua2 kate mimpi2 ular ni jodoh da dekat...:D

nak ikut g mesir...lala

cik santun.. said...

cik master @ mastermind @ imaaaa,

wsalam, apakah maksud tersiratnye?? bercinta dengan ular ke?? owh apakah??

alhamdulillah, kalau tak, rumah kite dari 7 tggal 3.. dari 3, 2 g mesir, sorg je tinggal, uwaaa sedih melingkar di ulu hatiii..

owh ubat sakit itu menebas ke?? asal cuti je menebas, asal menebas je cuti!! wala3 habis tangan i, ish3..

~ riadhah fii butunina sodap gak~


anonymous,

waalaikumussalam..
ye ke ada org nk masuk minang?? owh tu kawan sebilik sy tu, sy tkde kene mengena..


zulhairi,

ye ke?? owh asal sy tktau?? bermksud sy belum tua.. ~lalala~~~

tkyh ikut g mesir, duk je johor tu diam2!

al-huda said...

owh..ada agenda lain rupenye..xpe2,beraye bersama keluarga terchenta itulah yg lebih bahagia.har3

n0m0s said...

akk,nape x inform kt kte yg akk dah sah jd ydpah insyirah??x nak iklankn dkt yahoo group permai ke??hihi..
nmpknyer ktorg berlima je la yg x kemana2..mmg x kuar joden la..kte yg plg jauh prnh pi pon aqabah jer la..n dak2 umah kte plg jauh syria..pdhal plg jauh dlm joden pon mutah..haha..
maknaaaaanyerrr.....jgn lupe belikn ktorg ole2 dr mesir..best2nyer..
*ayat mcm tonggang langgang jer..otak dah pening dok ngapal syeer baci..hehe..yes!!sok last paper....pastu merdeka!!merdeka!!

cik santun.. said...

alhuda,

agenda lain2, tapi punyai satu tujuan, iaitu kami semua bertujuh dapat naik kapal terbang, hahaha.. tak kisah g mana, asalkan naik kapal terbang..

hihi takpe la,kali terakhir beraya di jordan.. pasni bile lagi?? dah balik malaysia, bile lagi dapat g jordan, lain la kalau dpt anak dato', hua3.. beraya dan menyambut adik2 itu sesuatu yang sgt best!! (wani yg paling bersemangat nk smbut adik2)


wani,

haha ingat nk umumkan jugak kt YG permai, tp nnti owner nye warning kang, 'tidak dibenarkan mencapap disini', apa nk jawab?? hua3.. nama awak jugak kng akak cakap, 'wani yg suruh', =P..

haha akk pun mu'tah tu tk pernah g lagi.. kalau bukan ade prgrm, tmpat2 kt jordan ni pun akk tk g melawat agaknya..wakakaka..

bersabarlah wani, agaknya Allah nk bagi awak anak dato' kot, honeymoon satu dunia.. keh3.. terbaeekkk~~~

wah3 last paper ek?? haiii, sume dh ikut pelat, syiir abasi jd ceer baci.. kui3..bagus, cmni la junior!! bittaufiq ya!!

wardah said...

jd ydpah??apekah itu cik ton??
xbalik ek..?
gimesir, belikan ole2 untuk org mesia nie..

cik santun.. said...

wardah,

haha ya, ydpah!! bermaksud goyang kaki di rumah, dan menyuruh segala exco2 tertinggi membuat kerja..
(apakah?? konsep ini jika diketahui oleh pimpinan, mati aku!!) =P..

nak ole2?? igt nk belikan pyramid, tapi tgklah kalau muat nk masuk dalam beg bawak balikk..