Thursday, September 17, 2009

Poster PERMAI 3!

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikumwarahmatullah..

Alhamdulillah pagi Khamis yang cukup indah.. Bersyukur atas tuhan dapat lagi menghirup udara segar pagi ini, selawat buat kekasihNya, utusan Allah untuk seluruh umat, Rasulullah SAW, serta pengikut2 yang menjadikan kitabNya sebagai panduan hidup..

Ini adalah poster permai yang ke3!! Bukanlah menjadi kemestian untuk saya meletakkan poster2 permai dalam blog, mengalahkan ajk ihya' ramadhan pula, tapi saya gembira buat begitu..



Mula saya mengambil gambar ini dari YG, amat geli dengan gambar ini. Sangka saya, saya seorang saja begitu, rupanya sahabat2 lain juga begitu. Amat yakin itu adalah lelaki, dan amat perlu untuk kami ini menundukkan pandangan, hihi..

Saya malu untuk mencoret sesuatu tentang bercakap bohong ini, kerana saya juga suka berbohong. Sehinggakan seorang adik berkata "akak, kite dah tak caya dah nak dengar apa akak cakap, membohong ja kejenya, nk tany kak jimah la", hihi.. Sehingga kini setiap kali apa yang saya cakapkan, akan diakid semula dengan orang sekeliling.. haha..

Saya ini orangnya sangat berterus terang, itu semua orang sekeliling sudah sedia maklum. dan kini, saya punyai satu sikap lagi satu iaitu suka membohong. Bohong saya pada adik2 itu hanyalah bohongan manja2 saja, dan amat perlu untuk saya pastikan di akhirnya orang yang saya bohong itu mendapat maklumat atau berita atau cerita yang sebenar2..

Semalam ketika kami bersama lihat poster ini, saya berkata, "kenapa lah poster ni dah nak last2 ramadhan, nape tak awal2, ni kalau suke menipu dari awal ramadhan, camne?"

Keh3, moga amalan2 kita diterima kesemuanya.. rindu pula pada adik2 di sakan toing2 tu..

2 comments:

~ZuLhAiRi~ said...

salam...

xpOlah last2 ramadhan ke, awal2 ke, bukan ramadhan ke...menipu ni bukan ade bulan boleh bohong, ada xleh bohong...selame2 pun xleh...

so...cik piqa...jgn le amal...bohong manje pon xleh, tapi kalau bohong2 comel tu boleh laa...hehe

ni kita cakap pasal menipu n bohong yang biasa, jangan plak pasni ade kuar dalil bley bohong time perang, al harbu khid'ah...tu cite lain...:D

cik santun said...

zul,

wsalam..

siakap senohong, gelama ikan duri, bercakap bohong, lama2 jadi pencuri.. hihi..

haa.. nk belajar la bohong2 comel tu.. kalau ditanya sapa yang ajar, nak cakap pakcik wadikurok, =D..

yeah harbu khid'ah, tapi bohong juga punyai manfaat tersendiri.. untuk menjaga hati, atau untuk menutup rahsia atau ape2.. hihihi..