Sunday, April 11, 2010

TIGGER - Super '10

Bismillahirrahmanirrahim..
Asalamualaikumwarahmatullah..

Malam ini mata ini tidak tahu mengapa tidak dapat ditemukan antara 2 kelopaknya selepas mendengar jeritan2 arab di luar sana yang kegirangan barcelona menang 2-0 menentang real madrid malam ini.. Dari tadi 'ole2' bersahutan dari bangunan sana, sambung bangunan sana, ke bangunan sana.. Andailah Barcelona itu mampu menolong di akhirat sana, bersyukur lah juga.. Ya, tidak??

Semalam adalah hari sukan Permai (SUPER'10).. Dan buat kali ke berapa saya tidak pasti, saya menjadi ketua rumah sukan lagi.. Untuk sukan permai ini, sudah 2 kali.. Tahun lepas ketua rumah sukan Biru (Mighty Shark), dan tahun ini pula ketua rumah sukan Oren (TIGGER- anime harimau yg comel)..

Dan pencapaian saya untuk kali ini saya kira adalah yang tercorot berbanding dengan yang sebelumya.. Kerana kehilangan semangat selepas kalah bermain bola tampar.. Jika sebelum2 ini, saya sebagai ketua sukan, saya memilih untuk tidak bermain apa2 permainan, kecuali di final sahaja masuk sekejap, dapat merasa ketua kumpulan bermain juga orang kata.. Tapi tidak pada tahun ini..

Tahun ini, saya memilih untuk masuk acara.. Mulanya, perbarisan pada waktu pagi, alhamdulillah, walaupun baru dirancang pagi itu, gaya, nyanyian dan sebagainya, dapat juga no2 dalam perbarisan dengan lagu TIGGER versi harimau betina mahu ngorat harimau jantan, juga lagu selamat pagi pampers yang telah digubah, =P.. Kemudian acara olahraga.. 3orang atlit oren yang pitam+kejang+salah urat.. Mujur saja ketua kumpulan mereka ini dukun Irbid, sehingga mengalir air mata mereka kerana 'sedapp' diurut, =)..

Kemudian beralih ke acara di gym untuk bola tampar, bola jaring, pingpong dan badminton.. Dan disinilah saya telah kehilangan seluruh semangat, sehinggakan saya sudah tidak kisah apa yang berlaku pada kumpulan saya, menangnya atau kalahnya selepas saya kalah bermain bola tampar..

Disinilah saya membuat perbezaan, jika selalu, saya tidak mengambil acara, jadi saya mampu menaikkan semangat mereka yang kalah, dan terus menyokong mereka untuk bermain.. Tapi kini, saya yang kalah, dan saya sendiri yang kehilangan semangat dan mahu menaikkan semangat sendiri itu saya tidak mampu.. Lalu saya mengambil langkah untuk duduk saja di atas, dan buat kali pertama saya tidur di gym ketika perlawanan, dan juga buat kali pertamanya saya tidak turun bersorak menyokong ahli bermain..

Menang kalah itu saya sudah tidak ambil kira, bukan saya ambil kisah akan kekalahan, tetapi keadaan hilang semangat dan frust dengan bola tampar itu tersenyum pun tidak saya mampu..

Keadaan begitu sahaja sehinggalah di majlis penutup, salah seorang adik merangkap pemain bola jaring kump saya, aida namanya, bertanya "akak tadi tidur ye, sampai hati tk tgk aida main".. Waktu tu, saya memang sangat tidak boleh memaafkan diri.. Betapa kekecewaan saya terhadap bola tampar meranapkan perasaan anak2 buah kerana tak menyaksikan mereka bermain.. Lalu saya pun berkata "tadi akak pn takde semangat, tak boleh nk bg korang semangat, mintak maaf sangat".. Dan hakikatnya, jawapan itu sedikit pun tidak melegakan saya, =(..

Dan kami berkira2 agaknya kump kami no5 atau no6, tetapi selepas mendapat tahun no3, terus saja saya melompat gembira bukan kepalang.. Sehinggakan setiap orang yang saya jumpa saya akan berkata, rumah saya no 3!! rumah saya no 3!!.. Alhamdulillah, walaupun bukan no 1 untuk bergembira lebih itu, tapi sekurangnya ia bukan seteruk yang dijangka.. Sebab itu saya melompaatt!! ^-^ ~

Dan keputusan keseluruhan adalah :-
1) Biru
2) Coklat
3) Oren dan Ungu
4) Hijau
5) Merah

Ketua kumpulan biru itu,ketuanya satu rumah dengan saya, dan sehari sebelum sukan kami telah isytihar perang,perang manja2 orang kata.. Perang2 kami pn malam sebelum sukan, kami membuat bendera bersama,dalam bilik yang sama, gunting yang sama, benang yang sama, jarum yang sama.. Dan hari ini kami telah isytiharkan perdamaian!! alhamdulillah, =).. Tepat sangkaan saya, kump biru dapat no 1, kerana Arikah jampi2 padang dan bola, =)..

Kepada ahli2 kumpulan oren, tahniah, semua mantap2 cume tak ada rezeki utk menang.. Saya berbangga dengan ahli2 rumah Oren, tiap petang turun berlatih.. Rindunya nak berlatih bersama lagi tiap petang,=P.. Dapat menang gaya, pun jadilah.. semua kiut2 bangeettt..


ni logo kumpulan TIGGER, ya saya tahu, dia berwarna Oren...................


TApi masalahnya, mengapa super sonic Biru ini juga warna oren yaaaa??
Musykillllllllll....
Korang memang nk berganding ngn kitorg yeeee?? =)

No comments: