Sunday, February 22, 2009

Rama-rama


  • semoga happy selalu.
  • ceria selalu
  • aim to the sky
  • chaiyok!
  • pergi sekolah jgn lupa bace doa dulu k!
  • tingkatkan kematangan mahasiswa muslim.. hik2
  • good luck
  • belaja elok2.. =)
  • butterflies fly high, change colour & live life.. But end up dead early, they enjoy life fullestly..

ni adelah 9 komen yang ade pade kertas rame2 sy.. ketua naqibah suruh koyakkan kertas bahagi 2 dengan timbalan, dan lukiskan ape2 yang kite suka.. diberi mase seminit untuk melukis dan tulis nama pada kertas tersebut.. dlm mase 3 minit, pass kn kertas tu pada org sebelah-sebelah dan tulis ape2 ucapan pade kertas tu...selepas 3minit, serahkan kembali kertas itu kepada tuannya..


dan gmbr diatas lah lukisan sy yg buruk gila, hahaha... dan 9 komen yang saye terima..



apakah perasaan ketika baca ucapan2 tersebut?? sangat terharu, beruntung, terasa dihargai, terasa ade orang yang mengambil berat juga tentang diri kita..



apakah ucapan yang sangat disukai?? semua, tapi yg paling menyayat hati ialah yg bahase omputih tu.. menyentuh pasal rama2 yg sy lukiskan.. rama2 terbang tinggi, mengubah warne dan cara kehidupan.. rama2 tak hidup lama, tapi kehidupannya sangat bahagia..



knape sy lukis rama2?? sbb rama2 cantik.. walaupun asalnye beluncas yang hodoh, tapi kite jgn pandang yg belakang untuk melemahkan semangat.. begitu juga diibaratkan wanita, cantik, tetapi asalnye?? air mani.. dan bersyukurlah kita dilahirkan sebagai wanita..


rama-rama terbang tinggi, sekali terusik sayapnya, akan jatuh bulunya dan tidak menjadi cantik.. begitu juga wanita, terbang rama-rama itu diibaratkan seperti martabat wanita.. sekiranya tergadai maruahnya, akan jatuhlah maruah wanita itu..



walaupun usia rama2 ini tidak lama, namun dia merasakan hidup yang penuh nikmat.. jodoh mati ajal pertemuan itu di tangan tuhan, hik3.. selagi mana kite hidup, kerjakan lah amalan yang melayakkan kite merasai nikmat di dunia dan akhirat..



walaupun rama2 di atas tu tak cantik, bukan kerana rama2 itu tidak cantik, tetapi kerana saye yg tak reti lukis.. huhu.. walaupun lukisan rama2 itu tidak cantik, tapi, sy cantik je, kikikikiki... Name kumpulan mekap saye gemilang!! semoga gemilang segalanya..

2 comments:

Anonymous said...

ciksantun mmg macam rama2.. semoga terbang tinggi itu membawa ke jalan yg betul.. jgn g melencong tempat lain yang tak elok.. ok??

cik santun said...

baikkkk... terime kasih ana..