Sunday, March 22, 2009

doa nak kawin

Assalamualaikumwarahmatullah..

sedang berjalan2 menjelajah blog2 orang hirup udara, terberhenti satu blog ni, dan tergelak sorg2.. yg buat saye tergelak itu adalah satu doa,

Doa nak kahwin

Untuk jejaka yang belum berkahwin tapi dah ada pilihan di hati, dah cukup syarat, tapi tak dapat-dapat gak nak kawin (samada bakal mentua tak suka atau pilihan hati tak mahu), cubalah doa di bawah ini:


Ya Allah,


Kalau dia memang jodohku, jodohkanlah. Tapi kalau bukan jodohku, jodohkanlah jugak. Jika dia tidak berjodoh denganku, maka jadikanlah kami jodoh…. Kalau dia bukan jodohku, jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, selain ku.. Kalau dia tidak bisa dijodohkan dengan ku, jangan sampai dia dapat jodoh yang lain. Biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku..


Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh, jodohkanlah kami kembali… Kalau dia berjodoh dengan orang lain, putuskanlah! Jodohkanlah denganku… Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain, biar orang itu ketemu jodoh dengan yang lain dulu dan kemudian jodohkan kembali dia denganku… (nak nak sangat ni..!!!.)

AMIN…

Cubalah. kalau tak dapat jugak, akan ku tuliskan doa yang baru..

Wallahu a’lam

-----------------------------------------------------------------------------------------------

haha ni la satu2 nya doa yg zalim pernah sy jumpa..
kalau ikut logik akal, nmpk sgt lelaki tu berusaha jugak berdoa untuk dapatkan org yg dia suka.. Tapi pandangan saya, doa ni terzahir kezaliman.. Walaupun mintak dari Allah, tapi seolah2 tak mahu terima taqdir.. Sampaikn kalau perempuan tu berjodoh dengan org lain, mintak Allah putuskan..
patutkah?? ish3...

Tahniah pd akh ikram - almukminun.. semoga pernikahan dapat menyemarakkan lagi dakwah di medan jihad ini.. muslimin pkpim nikah dengan muslimat gamis.. mantap!! ustaz nikah ngn doktor hospital melaka.. masyaallah jamiil, =)..
nantikn dak permai ade tak nikah dgn dak permata ke, prisma ke.. =P

18 comments:

Anonymous said...

ustazah nk kawen ke??

Anonymous said...

syukran..fiqah.
jemput la dtg bg emel kt ana..syukran
-almukminun

cik santun.. said...

Anonymous 1,
muda lagi =P

Anonymous said...

kalau ustaz kawen ngn doktor, tkyh smpai prisma n permata.. permai je sndiri boleh.. mmy dan mmj kn ade?? kamu la pencetus, -_^ .. tahniah juga pada saudara yg disebutkan, :0..

cik santun.. said...

Anonymous 2,
Tahniah!! doakann juga kebaikan bersama.. 5hb nnti kng sy g kenduri ustaz pggil superman.. Semoga dimudahkan segala urusan..

cik santun.. said...

Anonymous 3,
(asal pakat semua org pakai anonymous je??)

Saya ke?? mmy ngn mmj je tak berkembang sgt.. die kene dari persatuan luar.. nmpk skit merentas jemaah tu, =P..

abg anje said...

mana..???

seeloknya MMY dan MMJ la..br la ada menongkah arus...xkan ustazah nk sesama aliran syariah je ke...??

kita nk gak adanya pejuang2 islam dr dua aliran yg berbeza dgn fikrah yg sama..

ustazah post tajuk ni..ustazah dah nk smpi 'seru' ke?? hehe..

ustazah..o..ustazah...

jawab2..

hehe..

cik santun.. said...

abg anje, (yerrks)

seeloknya mmy ngn mmj ye?? silakn.. siapakah pasangan pertama ye??
lg best la kalau doktor yg dlm doktor tu ade ustaz sekali.. takhassus tibb wa usuluhu la kire, =P

sy cume berkongsi doa ni yg buat sy gelak je.. takde la smpai seru nye.. ish3..

papa mama said...

tak salah kalau sudah sampai masanya.. tak baik lambat2 kn..

bukan sahaja kita cari dr. yg mmpunyai ilmu agama yang tinggi, tapi ustaz2 juge, perlukan ilmu dunia yang banyak.. dapat menyangkal hujah2 orang yang menolak islam dengan sains, menolak orientalis, etc..

mmg ilmu akhirat lebih penting, tp ilmu dunia juga sgt penting di zaman fitnah ini.. yg mengajar dr.2 tentang islam pun, sudah tentunya ustaz2.. tak gitu??

Anonymous said...

org perempuan, kalau umur dh 21 tp single, namanya memilih..

kng dh tua, tak laku baru pdn muka.. jgn jual mhl, jual kt aku murah2..

Ahmad Saifuddin Amran said...

Kalau ikut Eugenics, nak dapatkan keturunan (offspring) yang bijak-bijak, kena kahwin merentas bidang.

Falsafah + Matematik

Pengajian Islam + Fizik

Perubatan + Sastera

almukminun said...

ermm...xpa.enti pulang ke Malaysia nanti,maklumkn ya..
tok sah penin2 perihal jodoh..tumpu ja dulu ngaji..doa ttp jalan ya.

cik santun.. said...

papa mama, (yerk - takde name lain ye?? abg anje la papa mama la, ish3)

ye, sy setuju.. bukan sahaja doktor yang perlu memahami islam, tetapi juga, ustaz2 yg perlu lebih lagi memahami ilmu kauniah..

Kesimpulannya, semua ilmu kite kene pelajari..

cik santun.. said...

Anonymous 4,
susah nak cakap.. no komen..

cik santun.. said...

senior saifuddin qutuz,

ye ke?? mana la dapat ni.. tipu ye??

takpe la, kalo dh jodoh ke lain, takkan nk bace doa zalim tu..

hihi.. time kasih ye pasal info ni..

menarik2...

cik santun.. said...

almukminun,

insyaallah.. tahun depan balik habis terus, doakan ye..

nanti sy maklumkan bile saya balik..

kim salam kat zaujah..

syukran ya..=)

aidaa said...

ha shafiqah.. dgr tu.. nasihat dari ustaz untuk bakal ustazah..
belajar dulu.. jodoh tu ada punya.. jgn risau..

cik santun.. said...

kak ida,

hehe akk.. baikkk!! =)
time kaseh..