Saturday, March 7, 2009

Ya Rasulallah



Ya Allah..
Cintaku padanya kian jauh,
Rinduku padanya kian hilang,
Namun aku tahu..
Cintanya padaku tak pernah jauh,
Terlalu dekat,
Rindunya padaku tak pernah hilang,
Kian bercambah..
Itulah hakikatnya..

Ya Allah..
Ini semua kerna kelalaianku,
Ini semua kerna kejahilanku,
Aku yang alpa..
Aku yang sombong..
Aku terlalu mengejar dunia,
Hampir aku kehilangannya..
Hampir aku putus asa..
Hanya kerna dunia yang penuh dengan noda,
Dunia yang penuh dengan kata-kata dusta,
Dan dunia yang penuh dengan tohmahan,
Aku masih begini..
Dia kian luput dari ingatanku,
Dia kian terpadam dari hatiku..

Ya Allah..
Masih adakah kemaafannya bagiku??
Masih adakah keampunanmu untukku??
Kerna seketika aku telah melupaknnya..
Dan kini..
Aku kembali menyingkap cintanya,
Menggapai rindunya dari sudut kejauhan,
Agar hati dan perasaan kami bertaut,
Agar jiwa dan diri kami bersatu,
Hanya itu mauhuku..

Ya Allah..
Suburkan kembali cintaku padanya,
Semaikan kembali rinduku padanya,
Agar aku tak lupa padanya,
Agar semangatnya mengiringi perjalananku,
Hanya itu inginku..
Hanya kau.. Hanya kau..
Ya Rasulullah..
Kau cinta dan rinduku..
Itu yang pasti..
Moga-moga aku dapat bersamamu..

No comments: